Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorUllersmo, Jeanette Nydahl
dc.date.accessioned2012-06-22T09:13:28Z
dc.date.available2012-06-22T09:13:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132792
dc.descriptionBachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2012no_NO
dc.description.abstractInnledning: Forteller om min ferd gjennom 3 året på Høgskolen. Her tar jeg for meg hva jeg skal gjøre i oppgaven og hvilket emne jeg skal belyse. Forteller om hvor viktig tilpasset fysisk opplæring er og at hele elevenes læringsprosess avhenger av dette. Problemstilling: Min hovedproblemstilling: Hvordan er rammebetingelsene for å tilpasse undervisningen for elever med særskilte behov i kroppsøvingsfaget på en videregående skole på Østlandet? Teori: Her tar jeg for meg all teori rundt emnet tilpasset fysisk opplæring. Jeg drar inn all vesentlig litteratur angående emnet og i tillegg viser jeg til en helt ny forskning fra 2012. Metode: Jeg har valgt å benytte meg at kvalitativ forskningsmetode, og innenfor her har jeg valgt kvalitativt dybdeintervju og observasjon. Begge er beskrevet i metodekapitlet. Resultat / drøfting: Her framstilles resultatet og drøfting i en tekst. Jeg presenterer mine funn og drøfter sterke og svake sider ved skolen, sterke og svake sider ved mine to informanter og jeg drar opp hva som kunne vært gjort bedre eller annerledes. Konklusjon: Konklusjonen av min problemstilling er at skolen har meget gode læringsforhold og har gode rammefaktorer som i stor grad muliggjør tilpasset fysisk opplæring. Alle elever blir inkludert i alle mulige aktiviteter og får veldig bra oppfølging. Dette er en skole som tar tilpasset fysisk opplæring seriøst og jobber effektivt med dette.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectrammebetingelserno_NO
dc.subjectfysisk aktivitetno_NO
dc.subjectkroppsøvingno_NO
dc.subjectrammefaktorerno_NO
dc.subjecttilpasset opplæringno_NO
dc.subjectlæringsforholdno_NO
dc.subjectsærskilte behovno_NO
dc.subjectvideregående skoleno_NO
dc.subjectungdommerno_NO
dc.titleHvordan er rammebetingelsene for å tilpasse undervisningen for elever med særskilte behov i kroppsøvingsfaget på en videregående skole på Østlandet?no_NO
dc.title.alternativeHow is the framework for adapting instruction for student with special needs in physical education at a secondary school in the eastern part?no_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330::Physical education and sport psychology: 333no_NO
dc.source.pagenumber36 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel