Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGullerud, Magnus
dc.date.accessioned2013-07-10T12:27:32Z
dc.date.available2013-07-10T12:27:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132800
dc.descriptionBacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2013no_NO
dc.description.abstractProblemstilling / problemfelt: Blir elever i kroppsøving mer indre motivert av elevstyrt kroppsøving i forhold til lærerstyrt kroppsøving? Jeg vil igjennom min undersøkelse (litteratursøk) finne ut om tidligere forskning svarer på om elevenes motivasjon mot kroppsøving. Metode: Jeg har gjort en systematisk litteraturstudie der jeg gikk kritisk igjennom relevant litteratur og tidligere forskning for å finne svar på min problemstilling. Resultat: Elever som fikk være med på å styre kroppsøvingen i forhold til valg, viste økt selvbestemmelse, autonomi og indre motivasjo, i forhold til en lærerstyrt undervisning, hvor elevene viste økt ytre motivasjon og mindre nivåer av selvbestemmelse. Basert på resultatene kan man si at elever ofte blir mer indre motivert når de får være delaktige i planleggingen av undervisningen i forhold til kun en lærerstyrt undervisning.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectkroppsøvingno_NO
dc.subjectidrettsfagno_NO
dc.subjectgymno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.subjectelevstyringno_NO
dc.subjectlærerstyringno_NO
dc.subjectselvbestemmelseno_NO
dc.titleMotivasjon til kroppsøvingno_NO
dc.title.alternativeMotivation to physical educationno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330no_NO
dc.source.pagenumber29no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel