dc.contributor.author | Gullerud, Magnus | |
dc.date.accessioned | 2013-07-10T12:27:32Z | |
dc.date.available | 2013-07-10T12:27:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132800 | |
dc.description | Bacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2013 | no_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling / problemfelt: Blir elever i kroppsøving mer indre motivert av elevstyrt kroppsøving i forhold til lærerstyrt kroppsøving? Jeg vil igjennom min undersøkelse (litteratursøk) finne ut om tidligere forskning svarer på om elevenes motivasjon mot kroppsøving.
Metode: Jeg har gjort en systematisk litteraturstudie der jeg gikk kritisk igjennom relevant litteratur og tidligere forskning for å finne svar på min problemstilling.
Resultat: Elever som fikk være med på å styre kroppsøvingen i forhold til valg, viste økt selvbestemmelse, autonomi og indre motivasjo, i forhold til en lærerstyrt undervisning, hvor elevene viste økt ytre motivasjon og mindre nivåer av selvbestemmelse. Basert på resultatene kan man si at elever ofte blir mer indre motivert når de får være delaktige i planleggingen av undervisningen i forhold til kun en lærerstyrt undervisning. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | kroppsøving | no_NO |
dc.subject | idrettsfag | no_NO |
dc.subject | gym | no_NO |
dc.subject | motivasjon | no_NO |
dc.subject | elevstyring | no_NO |
dc.subject | lærerstyring | no_NO |
dc.subject | selvbestemmelse | no_NO |
dc.title | Motivasjon til kroppsøving | no_NO |
dc.title.alternative | Motivation to physical education | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 29 | no_NO |