Show simple item record

dc.contributor.authorFjeldvang, Tomas
dc.date.accessioned2012-06-27T11:54:51Z
dc.date.available2012-06-27T11:54:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132987
dc.descriptionBachelor i idrett - spesialisering i trenerrollenno_NO
dc.description.abstractProblemstilling: Hva er årsaken til frafall i fotball blant 9. og 10. klasseelever i et valgt tettsted? Metode: Kvantitativ metode ved gruppe enquete med åpne og lukkede påstander. Respondentene var elever på 9. og 10. trinn på en valgt ungdomsskole. Resultater: Resultatene av denne undersøkelsen er forholdsvis like de resultater liknende undersøkelser har fått. Mange utøvere slutter med fotball, ofte av flere årsaker, og disse utøverne er ofte reflektert over hvorfor de slutter. Det viser seg videre at mange av de årsaker som respondentene kommer med er årsaker som er styrt av treneren, og trenerens arbeidsmetoder. Resultatene i denne undersøkelsen gir også en god pekepinn på hvorfor ungdom velger å spille fotball. ofte fordi aktiviteten i seg selv er morsom, fordi deres venner er aktive inne fotball samt fordi fotball er en arena for mestring.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectfrafallno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.subjectprestasjonsorienteringno_NO
dc.subjectmestringsorienteringno_NO
dc.subjectautonomino_NO
dc.subjectbarnno_NO
dc.subjectungdomno_NO
dc.subjectidrettno_NO
dc.subjectfysisk aktivitetno_NO
dc.subjectfotballno_NO
dc.subjecttilhørighetno_NO
dc.subjectkompetanseno_NO
dc.titleHvorfor slutter 9. og 10. klasseelever på fotball?no_NO
dc.title.alternativeWhy does young adolescents dropout from soccer?no_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330no_NO
dc.source.pagenumber82 s.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record