• K-pop: En ny bærekraftig musikkbransje 

      Tjugen, Audhild; Drec, Marina (Bachelor thesis, 2015)
      denne oppgaven ser vi på hvordan en annerledes bransjemodell fører til et mer engasjert fansamfunn. Sør-Korea har det siste tiåret gått fra å være anonym i musikkbransjen til å ha en egen sjanger innen pop. Det lille landet ...
    • Måling av educational experience i musikkstrømmetjenester 

      Sandsengen Darell, Kine; Brennodden, Stine (Bachelor thesis, 2016)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er betalingsvilje for strømmetjenester i musikkbransjen. Internett har blitt en dominerende kanal for levering av musikk og strømmetjenester har tatt over musikkmarkedet. Vi ser at inntektene ...
    • Measuring elements that influence mood management in music 

      Midtbø, Anders Førde; Andrianopoulos, Stefan Korssund (Bachelor thesis, 2017)
      In this paper, the reasons why someone uses music as a tool for mood management will be explored. The mood management theory derives from the idea that people would either subconsciously or to a lesser conscious degree ...
    • Musikk og gratistjenester: Å forstå deres brukere 

      Mikalsen, Andrea; Karlsen, Jannike (Bachelor thesis, 2016)
      I denne oppgaven ser vi på karakteristikker ved brukere som benytter seg av gratistjenestene YouTube og SoundCloud. Vi presenterer hvorfor dette er interessant og bygger opp våre antagelser med et teoretisk rammeverk basert ...
    • Norsk platebransje i fasen mellom fysisk salg og streaming 

      Furseth, Marie Rosted (Bachelor thesis, 2011)
      Jeg har med denne oppgaven prøvd å kartlegge platebransjens nåværende tilstand, mellom sluttfasen av fysisk format og startfasen av streamingmarkedet. Dette i form av økonomisk tilstand, innstilling og tanker om fremtiden. ...