Show simple item record

dc.contributor.authorNordahl, Thomas
dc.date.accessioned2008-08-07T13:42:59Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.isbn978-82-7671-604-7
dc.identifier.issn1501-8563
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/133808
dc.description.abstractNorsk: Denne rapporten bygger på en kartleggingsundersøkelse blant 9600 elever i grunnskolen. Her har vi analysert elever fra fire små bygdeskoler i en kommune og senere identifisert elever fra disse små skolene når de går på en større ungdomsskole der de kommer sammen med andre elever fra større barneskoler. I dataanalysene har vi sett på elevenes skolefaglige prestasjoner, sosiale ferdigheter, atferdproblemer, relasjoner til medelever, relasjoner til lærere, arbeidsinnsats og opplevelse av undervisningen. Resultatene viser at elever fra de små skolene skårer systematisk dårligere enn de øvrige elevene.en
dc.description.abstractEnglish: This report is a survey among 9400 pupils in primary and secondary schools. The survey has analyzed pupils from four small schools in one county, this pupils are again identified when they attend secondary school, where hey are with pupils who have attended larger primary schools. The pupils grades, social skills, behaviour problems, relation to teachers and motivation. The results show that the pupils from small schools scores systematically lower than the other pupils.
dc.format.extent466586 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries04/2007en
dc.subjectkartleggingen
dc.subjectgrunnskoleen
dc.titleElever i og fra små og store skoler : presentasjon av kartleggingsresultater i en kommuneen
dc.title.alternativePupils in and from small and big schools : the findings of a school surveyen
dc.typeResearch reporten
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record