Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHausstätter, Rune Sarromaa
dc.contributor.authorNes, Kari
dc.contributor.authorInger Marie, Kleppan
dc.contributor.authorSletten, Lene
dc.date.accessioned2010-01-19T13:58:51Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.isbn978-82-7671-691-7
dc.identifier.issn1501-8563
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/133870
dc.description.abstractNorsk: På kort tid er det etablert et stort antall mastergradstilbud for lærere/lærerstudenter i Norge, men hva består disse av? Hvilke nye studier planlegges? Hva er ønsket utvikling på dette feltet? Høgskolen i Hedmark fikk i mai 2008 i oppdrag av Universitets- og høgskolerådet å kartlegge de ulike mastergradene som er knyttet til allmennlærerutdanningen i Norge i dag. Nasjonalt råd for lærerutdanning skisserte en rekke punkter som de ønsket å få belyst, blant annet forholdet mellom profesjonsrettede og disiplinrettede masterstudier. Grunnlaget for kartleggingen som her blir presentert, er alle høgskoler som har allmennlærerutdanning, enkelte andre høgskoler og Universitetet i Stavanger og Universitetet i Agder. Med bakgrunn i kartleggingen av mastergradsutdanningene skisseres også et forslag til en reorganisering av allmennlærerutdanningen.en
dc.description.abstractEnglish: There has been a great expansion in the number of masters programmes for teachers in Norway. What is their content? In May 2008 Hedmark University College was asked by the Norwegian Association of Higher Education Institutions to map the existing and planned masters degrees on offer for teachers in primary and secondary education. The National Council of Teacher Education specified relevant issues for the investigation. In the report results are presented along with suggestions for a new model for teacher education.
dc.format.extent538228 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries10/2008en
dc.subjectmastergradsstudieren
dc.subjectallmennlærereen
dc.subjectprofesjonsrettede studieren
dc.subjectdisiplinrettede studieren
dc.titleKartlegging av mastergrader i lærerutdanningeneen
dc.title.alternativeMasters programmes in Norwegian teacher educationen
dc.typeResearch reporten
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel