• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konfeksjon eller skreddersøm? : Et studium i voksenpedagogikk

Sjøbakken, Ola Johan
Research report
Thumbnail
View/Open
rapp11_2000.pdf (318.3Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/134096
Date
2000
Metadata
Show full item record
Collections
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) [220]
Abstract
Norsk: Denne rapporten er en studie i voksenpedagogiske problemstillinger nasjonalt og spesielt i Hedmark og Oppland. Målet med dette arbeidet var å vurdere grunnlaget for et voksenpedagogisk studium ved Høgskolen i Hedmark. Hensikten med rapporten er å presentere resultatene fra utredningsarbeidet fram til vedtak om etablering av studietilbud i

voksenpedagogikk på 10 og 20 vekttall.

Først klargjøres begrepet voksenpedagogikk. Deretter gis en oversikt over voksenpedagogiske studietilbud i Norge. Videre vurderes behovet for

voksenpedagogisk utdanning i Hedmark og Oppland. Noen resultater og funn fra et gjennomført studium blir presentert. Relevant fagkompetanse ved Høgskolen i Hedmark blir vurdert. Begrepet læringssenter diskuteres. Nasjonal høring med drøfting av behov for utdanningen og vurdering av forslag til studieplaner blir presentert og vurdert. Til slutt presenteres resultatene av utredningsarbeidet i form av godkjente studieplaner i voksenpedagogikk.
 
English: This report is a study of problems in connection with adult education in Norway with special reference to the counties of Hedmark and

Oppland. The aim of this work was to see if there was a basis for an adult education programme under the auspices of Hedmark College. This report

presents the results of the study up to the point when it was decided to establish adult education course at 30 and 60 ECTS levels.

After defining what is meant by “adult education”, there is an overview of adult education programmes in Norway. The need for adult education in Hedmark

and Oppland is discussed . Some results of a recent study are presented. The relevant expertise at Hedmark College is evaluated. This is followed by a

discussion of the term “centres of learning”. National consultations and discussions of the need for education and an evaluation of curriculum proposals

are presented and evaluated. Finally there is a presentation of the results of this work, in the form of the approved adult education curricula.
 
Series
Høgskolen i Hedmark - Rapport;11/2000

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit