dc.contributor.author | Nes, Kari | |
dc.contributor.author | Ottosen, Anna L. | |
dc.date.accessioned | 2011-04-01T10:48:25Z | |
dc.date.available | 2011-04-01T10:48:25Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Nes, K., & Ottosen, A. L. (2010). Innkjøpte programmer for skoleutvikling: Utfordringer for implementering og evaluering. Skolepsykologi, 45(6), 23-35. | en_US |
dc.identifier.issn | 0333-0389 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/134298 | |
dc.description | Feil årstall i bunnteksten i selve pdf-fila. | en_US |
dc.description.abstract | Bruken av såkalte skolebaserte programmer har vært sterkt økende i norske grunnskoler de siste årene. Programmer av denne typen har fått fornyet aktualitet gjennom Utdanningsdirektoratets satsning. Bedre læringsmiljø, der "tiltak og programmer med dokumentert effekt på læringsmiljøet" blir framhevet. Med referanse til et case der kommunal skoleledelse, PPT og 6 skoler var involvert, drøfter vi her de betingelser som har vært ansett som viktige for å sikre implementering av innkjøpte programmer for utvikling av skolen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Skolepsykologi | en_US |
dc.subject | Skolebaserte programmer | en_US |
dc.subject | Skoleutvikling | en_US |
dc.title | Innkjøpte programmer for skoleutvikling: Utfordringer for implementering og evaluering | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.source.pagenumber | 23-35 | en_US |