dc.contributor.author | Monsen, Norvald Nytræ | |
dc.date.accessioned | 2010-09-17T08:04:57Z | |
dc.date.available | 2010-09-17T08:04:57Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Monsen, N. (2010). Prinsipp for kommunale regnskap : en kommentar. Kommunerevisoren 65(5), 8-9 | en_US |
dc.identifier.issn | 0800-644x | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/134701 | |
dc.description | Denne artikkelen ble publisert i Kommunervisoren 5/10. Den blir publisert på nett i mars 2011, og lenken dit er: http://tidsskrift.nkrf.prosjektweb.net/05_2010/index.html | en_US |
dc.description.abstract | I artikkelen Prinsipp for kommunale reknekskap – ”Revisited” i Kommunerevisoren (4/10) tar førstelektor Inge Norleif Dyrhol opp et svært viktig tema, nemlig hvilke prinsipper vi bør bruke ved utarbeidelsen av kommuneregnskap. Årsaken til at dette er viktig, er at et kommuneregnskap skal rapportere hvordan en kommune har forvaltet innbyggernes felles (skatte)inntekter. Jeg vil derfor gi honnør til Dyrhol for at han innleder til debatt om disse prinsippene. Når dette er sagt, synes jeg imidlertid at det brukes en uklar begrepsterminologi i artikkelen, noe som i neste omgang påvirker konklusjonen i artikkelen. Hvis jeg forstår forfatteren riktig, konkluderer han med at kommunene bør utarbeide samme type regnskap som private bedrifter utarbeider. dette er en konklusjon som jeg er uenig i, og som jeg vil begrunne i denne kommentarartikkelen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Norges kommunerevisorforbund | en_US |
dc.relation.uri | http://tidsskrift.nkrf.prosjektweb.net/05_2010/index.html | |
dc.subject | kommuneregnskap | en_US |
dc.title | Prinsipp for kommunale regnskap : en kommentar | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212 | en_US |
dc.source.pagenumber | 8-9 | en_US |
dc.source.volume | 65 | |
dc.source.journal | Kommunerevisoren | |
dc.source.issue | 5 | |