Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStrømsnes, Anne
dc.date.accessioned2013-08-21T13:23:10Z
dc.date.available2013-08-21T13:23:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144739
dc.description.abstractAlternative opplæringsarenaer er opplæring med en praktisk tilnærming som kan brukes for elever i forhold til ordinær undervisning, tilpasset undervisning og spesialundervisning. Slike tiltak har de senere årene økt i omfang i forhold til smågruppebaserte deltidstiltak. Det har vært et viktig tiltak for ungdom som har vist problematferd, og som generelt har hatt lav motivasjon for skole. Jeg har ønsket å finne ut noe om hvilke kvaliteter slike tilbud kan ha, og hvordan elevene selv opplever slike tilbud. Prosjektet er en kombinasjon av kvalitativ forskning og litteraturstudie. Tidligere elevers opplevelser kan gi interessant informasjon om kvaliteter ved alternative opplæringsarenaer. Jeg har utført to kvalitative forskningsintervjuer med en kvinne og en mann som gikk ut av ungdomsskolen for omkring 10 år siden. I tillegg har jeg brukt litteratur og rapporter som har sett på ulike kvaliteter ved alternative opplæringsarenaer, og som ellers berører forskningsspørsmålene mine.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleBruk av alternative opplæringsarenaer for elever som sliter i den ordinære undervisningen: En analyse av alternative opplæringsarenaer og hvordan et slikt tilbud kan oppleves av eleveneno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282no_NO
dc.source.pagenumber87no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel