En kasusstudie av gode lærere : "forestillinger om "den gode lærer""
dc.contributor.author | Timenes, Hilde Agnethe | |
dc.contributor.author | Mathiesen, Karianne Timenes | |
dc.date.accessioned | 2014-01-29T16:09:01Z | |
dc.date.available | 2014-01-29T16:09:01Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/144757 | |
dc.description.abstract | «Den gode lærer» har vært omtalt og diskutert til alle tider og får i dagens samfunn stor oppmerksomhet av politikere og media. I vår oppgave ser i på fenomenet «den gode lærer» og forestillinger om hva dette kan innebære. Vi har sett at mange studier som behandler læring i skolen konkludere med at læreren er den enkeltfaktoren som har mest å si for elevenes læring i skolen (Arnesen, 2004; Brophy & Good, 1986; Hattie, 2009, Nordenbo m/fl, 2008; St, meld Nr 11 2008-2009), selv om vi vet at dette resultatet kan problematiseres, og at det er mange flere faktorer som spiller inn for elevens læring i skolen. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.title | En kasusstudie av gode lærere : "forestillinger om "den gode lærer"" | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 181 | no_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Master i pedagogikk deltid MAPED [104]
Studiested Lillehammer