Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAasen, Unni
dc.contributor.authorBruun, Frank Jarle
dc.contributor.authorKollstad, Marit
dc.date.accessioned2011-02-21T10:36:12Z
dc.date.available2011-02-21T10:36:12Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn0806-8348
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144812
dc.description.abstractAvdeling for Helse og Sosialfag, Høgskolen i Lillehammer. Emnets faglige innhold favner over to ytterpunkter innen vitenskapelig tenkning. Deler av helsefaget er forankret i en naturvitenskapelig tenkemåte, mens omsorgsideologier har en typisk samfunnsvitenskapelig tilnærming. Derfor byr det på spesielle pedagogiske utfordringer å utforme et undervisningsopplegg som integrerer fagene på en helhetlig måte. I denne artikkelen fremheves noen punkter som vi mener kunne bidra til et bedre pedagogisk opplegg som integrerer delene på en bedre måte enn tidligere. For eksempel når det gjelder 1) læringssyn, student- og lærerrollen, 2) planlegging av undervisningen og læring, samt når det gjelder 3) pedagogisk bruk av IKT.en_US
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Lillehammeren_US
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotat;171
dc.subjecthelse-og sosialarbeiderutdanningen_US
dc.titlePedagogiske utfordringer knyttet til ”Helsefag, omsorgsideologier og miljøarbeid” ved vernepleieutdanninga på Høgskolen i Lillehammeren_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en_US
dc.source.pagenumber22en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel