dc.contributor.author | With, Anne-Lise | |
dc.date.accessioned | 2011-02-21T11:58:57Z | |
dc.date.available | 2011-02-21T11:58:57Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.issn | 0806-8348 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/144816 | |
dc.description.abstract | Dette essayet er en innholdsanalyse av filmen Distant Voices, Still Lives (Terence Davies, 1988) med fokus på erindringens ulike former, strukturer og meningsinnhold. I analysen benyttes særskilt filosfen Henri Bergson og sosiologen Maurice Halbwachs til å perspektivere minnet og erindring. Sentralt i siste del av essayet er analysen av et fotomotiv, hvordan fotoet er relatert til fortiden og dets symbolske funksjon i filmen. | en_US |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.publisher | Høgskolen i Lillehammer | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat;147 | |
dc.subject | Davies, Terence | en_US |
dc.subject | engelsk film | en_US |
dc.subject | modernisme | en_US |
dc.title | Distant Voices, Still Lives : en film om minner og understrømmen av smerte i en engelsk familie. En narrativ analyse av Distant Voices, Still Lives | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Movie and drama: 170::Movie science: 171 | en_US |
dc.source.pagenumber | 36 | en_US |