Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWith, Anne-Lise
dc.date.accessioned2011-02-21T11:58:57Z
dc.date.available2011-02-21T11:58:57Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn0806-8348
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144816
dc.description.abstractDette essayet er en innholdsanalyse av filmen Distant Voices, Still Lives (Terence Davies, 1988) med fokus på erindringens ulike former, strukturer og meningsinnhold. I analysen benyttes særskilt filosfen Henri Bergson og sosiologen Maurice Halbwachs til å perspektivere minnet og erindring. Sentralt i siste del av essayet er analysen av et fotomotiv, hvordan fotoet er relatert til fortiden og dets symbolske funksjon i filmen.en_US
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.publisherHøgskolen i Lillehammeren_US
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotat;147
dc.subjectDavies, Terenceen_US
dc.subjectengelsk filmen_US
dc.subjectmodernismeen_US
dc.titleDistant Voices, Still Lives : en film om minner og understrømmen av smerte i en engelsk familie. En narrativ analyse av Distant Voices, Still Livesen_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Movie and drama: 170::Movie science: 171en_US
dc.source.pagenumber36en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel