Show simple item record

dc.contributor.authorHaaland, Øivind
dc.date.accessioned2013-11-18T09:20:32Z
dc.date.available2013-11-18T09:20:32Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.issn0807-2647
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144941
dc.description.abstractDette er et innlegg i en knapt eksisterende debatt om pedagogikk i det postmoderne. Det identifiseres tre måter å forholde seg til pedagogikkfagets krise på: 1) den ureflekterte optimismen eller det naive forholdningssettet, 2) det ironiske forholdningssettet og 3) det melankolske forholdningssettet. Rapporten representerer et forsøk på å trekke lærdom av det melankolske og utforme melankoliens eller (dens positive motstykke) kjærlighetens pedagogikk som svar på hva postmoderne pedagogikk bør innebære.no_NO
dc.format.mimetypePDF
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherHøgskolen i Lillehammerno_NO
dc.relation.ispartofseriesForskningsrapport;49
dc.subjectPostmoderne pedagogikkno_NO
dc.subjectestetisk erfaringno_NO
dc.titleMelankoliens pedagogikk - en fortelling om kjærlighet og kunstno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber69no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record