Collaborative evaluation - learning process or symbolic action? : a longitudinal case study exploring the consequences of participation in an organisational self-evaluation process
dc.contributor.author | Indrebø, Astri Müller | |
dc.date.accessioned | 2013-11-18T10:00:23Z | |
dc.date.available | 2013-11-18T10:00:23Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.issn | 0807-2647 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/144949 | |
dc.description.abstract | Skoleevaluering og skolebasert vurdering har vært sentrale tema som har utfordret både skoleadministratorer, skoleledere og lærere i Norge så vel som i andre land. Denne utfordringen har resultert i utvikling av nye evalueringsformer basert på mer demokratiske og deltakerstyrte modeller for skolevurdering. Denne forskningsrapporten bygger på et tre-årig forskningsprosjekt ”Ledelse og organisasjonslæring – en studie av selv-evalueringsprosessen i skolen”. Rapporten presenterer en strategi for en slik deltakerstyrt evalueringsmodell benyttet i grunnskolen i Norge og noen resultater fra forskningsprosjektet. Resultatene bygger på case studier av 8 skoler hvor skoleledelsen og lærerne ble fulgt hele perioden. Det empiriske materialet er basert på observasjon, kvalitative intervju og en survey distribuert etter 3 år. I rapporten drøftes ulike sider ved skolenes selv-evalueringsprosess og resultatet av dette arbeidet. | no_NO |
dc.format.mimetype | ||
dc.language.iso | eng | no_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Lillehammer | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Forskningsrapport;80 | |
dc.subject | evaluering | no_NO |
dc.subject | organisasjonslæring | no_NO |
dc.subject | skoleutvikling | no_NO |
dc.subject | selvevaluering | no_NO |
dc.subject | skolebasert vurdering | no_NO |
dc.title | Collaborative evaluation - learning process or symbolic action? : a longitudinal case study exploring the consequences of participation in an organisational self-evaluation process | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.source.pagenumber | 23 | no_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Lillehammer Forskningsrapport [74]
Avsluttet