Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIndrebø, Astri Müller
dc.date.accessioned2013-11-18T10:00:23Z
dc.date.available2013-11-18T10:00:23Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0807-2647
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144949
dc.description.abstractSkoleevaluering og skolebasert vurdering har vært sentrale tema som har utfordret både skoleadministratorer, skoleledere og lærere i Norge så vel som i andre land. Denne utfordringen har resultert i utvikling av nye evalueringsformer basert på mer demokratiske og deltakerstyrte modeller for skolevurdering. Denne forskningsrapporten bygger på et tre-årig forskningsprosjekt ”Ledelse og organisasjonslæring – en studie av selv-evalueringsprosessen i skolen”. Rapporten presenterer en strategi for en slik deltakerstyrt evalueringsmodell benyttet i grunnskolen i Norge og noen resultater fra forskningsprosjektet. Resultatene bygger på case studier av 8 skoler hvor skoleledelsen og lærerne ble fulgt hele perioden. Det empiriske materialet er basert på observasjon, kvalitative intervju og en survey distribuert etter 3 år. I rapporten drøftes ulike sider ved skolenes selv-evalueringsprosess og resultatet av dette arbeidet.no_NO
dc.format.mimetypePDF
dc.language.isoengno_NO
dc.publisherHøgskolen i Lillehammerno_NO
dc.relation.ispartofseriesForskningsrapport;80
dc.subjectevalueringno_NO
dc.subjectorganisasjonslæringno_NO
dc.subjectskoleutviklingno_NO
dc.subjectselvevalueringno_NO
dc.subjectskolebasert vurderingno_NO
dc.titleCollaborative evaluation - learning process or symbolic action? : a longitudinal case study exploring the consequences of participation in an organisational self-evaluation processno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber23no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel