Show simple item record

dc.contributor.authorKongsrud, Terje
dc.date.accessioned2013-08-20T11:09:00Z
dc.date.available2013-08-20T11:09:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145165
dc.description.abstractRegional film- og tv-produksjon som katalysator for reiseliv og omdømme: Hvordan kan filmens og tv-seriens kunstneriske mål og reiselivets publikumsmål møtes til gjensidig nytte? Denne oppgaven har som mål å gi økt kunnskap om hvordan filmprodusenter på den ene siden og destinasjonsselskaper og andre lokale og regionale utviklingsaktører på den andre, kan styrke sitt samarbeid gjennom innsikt om hverandres felt og økt forståelse for hverandres fagområde. Denne økte kunnskapen skal kunne gi kompetanseverktøy som kan gjøre en kommune, region eller destinasjon bedre forberedt til å ta imot en filmproduksjon, ut fra at de kjenner bedre til behov knyttet til filminnspilling. Tilsvarende vil et produksjonsselskap kunne være mer forberedt på hvordan en konkret produksjon kan passe inn i et steds utviklingsplaner, og eventuelt kunne tilpasse seg lokale forutsetninger. Med utgangspunkt i første sesong av tv-serien Lilyhammer vil jeg redegjøre for hva slags erfaringer produksjonsselskapet Rubicon og Lillehammer Turist har gjort seg, og om det er potensiale for å kvalitetssikre et slikt samarbeid der det er aktører med forskjellige mål og virkeområder. Med dette som empirisk bakteppe vil jeg videre studere hvordan Skjåk kommune og Skjåk Utvikling AS jobber med verdiskaping, produktutvikling og omdømmebygging i relasjon til innspilling av serien Trio – Odins gull.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleRegional film- og TV-produksjon som katalysator for reiseliv og omdømmeno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Movie and drama: 170::Movie science: 171no_NO
dc.source.pagenumber115no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record