• Genre and Genring in Music Education 

      Ellefsen, Live Weider (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      In this article, I explore the theoretical and analytical potential of the concept of genring, which here refers to productive acts of temporary interpretation and signification, wherein existing classification systems and ...
    • Musikalsk kompetanse som “mangfold og fordypning” Kunnskapsdiskurser i Rammeplan for kulturskolen. 

      Ellefsen, Live Weider (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Høsten 2016 forelå rammeplanen Mangfold og fordypning (Norsk Kulturskoleråd, 2016), som erstatter tidligere retningsgivende planer for norske kulturskoler. Planverket søker å legge til rette for et større mangfold i ...
    • Policy and leadership discourses in Sweden’s Art and Music Schools: the inclusion of refugee children 

      Di Lorenzo Tillborg, Adriana; Ellefsen, Live Weider (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Sweden’s Art and Music Schools (SAMS) have assumed some responsibility for facilitating refugee children’s social inclusion. This article investigates how the inclusion of refugee children in SAMS is introduced by leaders ...
    • Sjangring som musikkdidaktisk praksis 

      Ellefsen, Live Weider (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      I denne artikkelen argumenteres det for at sjanger ikke bare utgjør et kunnskapsinnhold i musikkfaget i grunnskolen, men også fungerer som en kunnskapsproduserende diskursiv praksis. For å forstå hvordan, og på bakgrunn ...