Blar i Publikasjoner fra Cristin - INN på tidsskrift "Nordic Research in Music Education"
Viser treff 1-4 av 4
-
Do we all have to be ‘leftists’? A dialogue about antagonism and agonism in music education research
(Peer reviewed; Journal article, 2022)In this article, the tension between diversity and uniformity in our music education research communities is discussed as it relates to Thomas Piketty’s research on elites and shifting political leanings, Francis Fukuyama’s ... -
Praksissamtalen i kulturskolelærerutdanninger. En arena for utvikling av studenters profesjonsforståelse
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen retter blikket mot praksisopplæringen i norske musikkpedagogiske utdanninger og har fokus på praksissamtalen, der tre parter fra utdanningsløpet møtes: student, faglærer og praksisveileder. Gjennom å ... -
Sjangring som musikkdidaktisk praksis
(Peer reviewed; Journal article, 2021)I denne artikkelen argumenteres det for at sjanger ikke bare utgjør et kunnskapsinnhold i musikkfaget i grunnskolen, men også fungerer som en kunnskapsproduserende diskursiv praksis. For å forstå hvordan, og på bakgrunn ... -
Using discourse analysis to understand professional music teacher identity
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The purpose of this article is to discuss the use of discourse analysis in order to understand music teachers’ professional identities. This is done by elaborating on the theory and methodology of a study on professional ...