Show simple item record

dc.contributor.authorRanglund, Ole Jørgen
dc.date.accessioned2014-05-20T11:57:03Z
dc.date.available2014-05-20T11:57:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/195245
dc.description.abstractGAP-modellen, som er forankret i det dominerende persepsjonspsykologiske perspektivet innen tjenesteforskningen, kan ofte være et velegnet redskap til bruk i organisasjoners kvalitetsrettede arbeid. Modellen, som har blitt forandret flere ganger, ble utviklet på midten av 1980-tallet (Parasuraman, Zeithaml og Berry 1985). Etter at forskning på tjenester for alvor skjøt fart litt ut på 1980-tallet har Gap-modellen vært sentral, og etter hvert har modellen fått hegemoni (Lindquist og Persson 1997). Modellen er fortsatt et viktig og mye brukt analyseverktøy i, det ideelt sett fortløpende, arbeidet med forbedring av tjenestekvalitet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectTjenestekvalitet Gap servicenb_NO
dc.titleEn introduksjon til Gap-modellennb_NO
dc.typeOthersnb_NO
dc.source.pagenumber17nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record