dc.contributor.author | Tronstad, Henrik | |
dc.date.accessioned | 2014-10-28T08:33:01Z | |
dc.date.available | 2014-10-28T08:33:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/224686 | |
dc.description | Bacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling / problemfelt:
Hvilke faktorer er med på å motivere elever på videregående skole for kroppsøvingsfaget?
I min oppgave ønsker jeg å finne ut hvilke faktorer som motiverer elever i kroppsøvingstimene.
Metode:
Jeg har valg en kvantitativ spørreundersøkelse i form av en gruppe enquetê, som metode i min oppgave.
Resultater:
Elevene var styrt av både indre og ytre motivasjon i kroppsøvingen. De oppgaveorienterte elevene viste høyere motivasjon enn de prestasjonsorienterte elevene. Det at elevene fikk være med på å bestemme aktiviteten i kroppsøvingstimen bidro til høyere motivasjon. Gode sosiale relasjoner var også med på å bidra til motivasjon i kroppsøvingen. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | medbestemmelse | nb_NO |
dc.subject | sosiale relasjoner | nb_NO |
dc.title | Motivasjon til kroppsøving hos elever i den videregående skolen | nb_NO |
dc.title.alternative | Pupils motivation for physical education in the upper secondary school | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 49 | nb_NO |