dc.contributor.author | Ulvin, Emil | |
dc.date.accessioned | 2014-10-28T09:44:58Z | |
dc.date.available | 2014-10-28T09:44:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/224723 | |
dc.description | Bacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling:
- Hvordan kan medbestemmelse ha innvirkning på elevers indre motivasjon til aktivitet i kroppsøving?
Metode:
Litteraturstudie. Jeg benytter meg av tidligere forskning og annen relevant data for mitt problemområde for å finne svar på problemstillingen.
Resultat
Elever som deltok i undervisning med stor grad av selvbestemmelse viste sterkere indre motivasjon i forhold til elever som deltok i lærerstyr undervisning. Disse viste lavere indre motivasjon. Basert på resultatene er det mulig å anta at elever som får lov å være med på å styre kroppsøvingsundervisningen vil vise høyere grad av indre motivasjon for faget. Dette kan gjelde mål, oppgaver, metode og vurdering vil vise høyere grad av indre motivasjon for faget. Dette kan resultere i økt aktivitetsnivå både i undervisning og en drivkraft til å opprettholde en aktiv livsstil. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | medbestemmelse | nb_NO |
dc.title | Kroppsøving og motivasjon | nb_NO |
dc.title.alternative | Physical education and motivation | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 31 | nb_NO |