Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkrefsrud, Thor-André
dc.date.accessioned2015-11-26T12:11:19Z
dc.date.available2015-11-26T12:11:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSkrefsrud, T.-A. & Østberg, S. (2015). Diversitet i lærerutdanningene. Bidrag til en profesjonsorientert forståelse av fag og kunnskapsområder. Norsk pedagogisk tidsskrift, 99(3-4), 208-219.nb_NO
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2365861
dc.descriptionDette er forfatternes versjon av en artikkel publisert i tidsskriftet Norsk pedagogisk tidsskrift. Artikkelen er tilgjengelig på forlagets sider: https://www.idunn.no/npt/2015/03-04/diversitet_i_laererutdanningene_-_bidrag_til_en_profesjonsornb_NO
dc.description.abstractArtikkelen drøfter forståelsen av lærerutdanningsfagene som profesjonsfag i en flerkulturell samfunnskontekst. Fokus for drøftingen er spenningen mellom fagenes egenart og fagenes flerkulturelle profil, belyst med bakgrunn i profesjonsteori og funn fra et igangværende forskningsprosjekt innenfor Kompetanse for mangfold-satsingen; Diversitet i lærerutdanningene. I artikkelen utvikles argumentasjonen for en kontekstbasert forståelse, som ikke bare krever en tilpasning av enkeltelementer i fagene og kunnskapsområdene, men som tar til orde for en nytolkning av fagforståelsen innenfor en utvidet kontekst for faglig og didaktisk refleksjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.titleDiversitet i lærerutdanningene – bidrag til en profesjonsorientert forståelse av fag og kunnskapsområder.nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber208-219nb_NO
dc.source.volume99nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue3-4nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel