Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBreivik, Hilde Sandum
dc.date.accessioned2016-04-20T13:08:18Z
dc.date.available2016-04-20T13:08:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2386536
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2015.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven ser nærmere på hvordan det kan bli lagt til rette for inkludering og anerkjennelse for elever i mottaksklasse. Det blir gjort rede for hva begrepene inkludering og anerkjennelse innebærer. For nyankomne, minoritetsspråklige elever kan det være en utfordring å komme inn i den norske skolen; forskning viser blant annet at minoritetsbarn ofte blir mindre anerkjent enn andre. Jeg har intervjuet tre informanter som arbeider med mottaksklasse daglig, og har sett nærmere på hva de legger i inkludering og anerkjennelse, samt hvordan de legger til rette for dette.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This bachelor thesis will take a closer look at inclusion and recognition for students in reception class. These terms will also be clarified. It can be a challenge for the newly arrived minority students to become a part of the Norwegian school; research shows that minority children are often less recognized than other students. I have interviewed three informants who works with reception class daily, and I have taken a closer look at what they think about inclusion and recognition, and how they arrange this.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectinkluderingnb_NO
dc.subjectanerkjennelsenb_NO
dc.subjectmottaksklassenb_NO
dc.titleInkludering og anerkjennelse for elever i mottaksklassenb_NO
dc.title.alternativeInclusion and recognition for students in reception classnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber32nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel