Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBraskerud, Gard Martin
dc.date.accessioned2016-06-03T09:11:23Z
dc.date.available2016-06-03T09:11:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2391308
dc.descriptionInternasjonal bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2015.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven tar for seg hjem-skole samarbeid ved tre ulike namibiske skoler; en fattig, en relativt velstående og en velstående skole. Forskningen er basert på observasjon og intervju av ansatte ved disse skolene, samt foresatte, og skiller mellom hjemmets og skolens syn/ vurdering av samarbeidet. Funnene blir så analysert med støtte i vestlig teori rundt emnet. For å forstå situasjonen på best mulig måte, vil også Namibia som land og dets utdanningshistorie bli presentert.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This Bachelor thesis sheds light on the situation of home-school collaboration in three different Namibian schools; one poor, one semi-wealthy and one wealthy school. The research is based on observations and interviews conducted amongst the school staff and parents, and differentiates between the views on, and evaluation of the collaboration by the two parties. The findings are then analysed with the support of western theories concerning the subject. To best understand the situation, the country of Namibia and its history of education will also be presented.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectNamibianb_NO
dc.subjectAfrikanb_NO
dc.subjecthjem-skole samarbeidnb_NO
dc.subjectskole-hjem samarbeidnb_NO
dc.subjectforeldreinvolveringnb_NO
dc.subjectungdomsskolennb_NO
dc.titleHjem-skole samarbeid i namibiske skoler.nb_NO
dc.title.alternativeParental Involvement in Namibian Schools.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber32nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel