Show simple item record

dc.contributor.authorMartinsen, Svend Jørgen
dc.date.accessioned2016-06-14T09:21:08Z
dc.date.available2016-06-14T09:21:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2392464
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016nb_NO
dc.description.abstractForfatter Svend Jørgen Martinsen Oppgavetittel Vurdering av innsats i kroppsøving Problemstilling Hvordan kan lærerens planlegging påvirke elevenes muligheter til å gi en god innsats og hvordan skal innsatsen vektlegges i forhold til de andre kompetansemålene? Teori I oppgaven finner man teoretiske begreper som vurdering, innsats, vurdering i kroppsøving, Arnold sine teorier, den didaktiske relasjonsmodellen og kampvise Metode Dette er et litteraturstudium som legger andre personer sin forskning til grunn for besvarelsen. Disse data er valgt ut på bakgrunn av sin relevans for egen oppgave Resultat Resultatene viser at hvordan en lærer legger opp timen kan påvirke elevenes muligheter til innsats. «Alle kan gi 100 % innsats» (Bach, 2015, s. 100). Samtidig viser resultatene at det er forskjeller på hvordan lærerne vektlegger kompetansemålene Konklusjon Er en besvarelse av problemstillingen, hvor det blant annet må ses på muligheten for at pauser i aktiviteten totalt sett gir elevene den beste opplevelsen av kroppsøving.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectlitteraturstudienb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectkroppsøvingsfagnb_NO
dc.subjectinnsatsnb_NO
dc.subjectelevernb_NO
dc.subjectkompetansemålnb_NO
dc.subjectvurderingnb_NO
dc.titleVurdering av innsats i kroppsøvingnb_NO
dc.title.alternativeAssesing efforts in physical educationnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber37nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record