dc.contributor.author | Skjerven, Sondre | |
dc.date.accessioned | 2016-06-16T06:50:59Z | |
dc.date.available | 2016-06-16T06:50:59Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2392755 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016 | nb_NO |
dc.description.abstract | Forfatter:
Sondre Skjerven, faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag 2013 - Høgskolen i
Hedmark avd. Elverum
Tittel:
Læringsmetodikk i friluftsliv
Problemstilling:
Hvordan kan økt fokus på metodikk i friluftslivsundervisningen i grunnskolen være med på å
øke læringsutbyttet hos elevene og bidra til en god allmenndannelse?
Metode
For å finne svar på min problemstilling har jeg benyttet litteraturstudie, der jeg har tatt for
meg tidligere utført forskning og relevant teori for å undersøke dette temaet.
Resultat:
Ved å variere og se an læringsmetodene ut fra hver enkelt situasjon man havner i vil elevene
mest sannsynlig sitte igjen med ett økt læringsutbytte og en god allmenndannelse.
Situasjonsbasert læring er nøkkelordet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | litteraturstudie | nb_NO |
dc.subject | metodikk | nb_NO |
dc.subject | friluftslivsundervisningen | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingsfag | nb_NO |
dc.subject | friluftsliv | nb_NO |
dc.subject | læringsutbytte | nb_NO |
dc.subject | elever | nb_NO |
dc.subject | situasjonsbasert læring | nb_NO |
dc.title | Læringsmetodikk i friluftsliv: Hvordan bør man lære bort friluftsliv? | nb_NO |
dc.title.alternative | Learning methods in outdoor life: How shoud you teach outdoor life? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 46 | nb_NO |