Show simple item record

dc.contributor.authorTeslo, Ståle Bye
dc.date.accessioned2016-06-17T06:43:52Z
dc.date.available2016-06-17T06:43:52Z
dc.date.issued2016-06-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2392974
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Lagt ut med tillatelse.nb_NO
dc.description.abstractForfatter: Ståle Bye Teslo, faglærer i idrett og kroppsøving, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, Folkehelse. Tittel: Legitimering av kroppsøvingsfaget. Formål: Formålet med oppgaven er å drøfte to forskjellige perspektiver som er viktige når det gjelder å legitimere kroppsøvingsøvingsfaget. Problemstilling: Hvordan kan kroppsøving legitimeres som et fysisk-motorisk danningsfag? Metode: Litteraturstudie med en systematisk gjennomgang av relevant teori og litteratur. Resultat: Resultatet i studien viser at kroppsøvingsfaget kan legitimeres som et danningsfag, og kan bidra til å skape fysisk-motorisk kompetanse og kroppslig dannelse hos barn og unge. Helse vil også kunne være et legitimeringsgrunnlag for faget, men oppgaven konkluderer med at dette er underordnet dannelse. Nøkkelbegreper: Legitimering, kroppsøving, skole, kroppslig dannelse, fysisk-motorisk kompetanse, helse, fysisk aktivitet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectkroppsøvingsfagnb_NO
dc.subjecthelsenb_NO
dc.subjectlegitimeringnb_NO
dc.subjectlitteraturstudienb_NO
dc.subjectfysisk-motorisk kompetansenb_NO
dc.subjectfysisk aktivitetnb_NO
dc.subjectkroppslig dannelsenb_NO
dc.titleLegitimering av kroppsøvingsfagetnb_NO
dc.title.alternativeLegitimation of physical educationnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record