• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i landbruksteknikk / Bachelor in agricultural techniques
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i landbruksteknikk / Bachelor in agricultural techniques
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Enklare regulering av lufttrykk i dekk på traktor

Tveit, Sindre Skjelnes
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Tveit.pdf (4.893Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2394358
Utgivelsesdato
2016
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i landbruksteknikk / Bachelor in agricultural techniques [37]
Sammendrag
I ei tid der det er befolkningsvekst og auka matbehov, blir maskinene større og presset på

matjorda aukar. Denne oppgåva tar for seg lufttrykksregulering i dekk og korleis ein kan

endre lufttrykket enklare. Også effektane lufttrykket gjev på jordet og vegen, som:

jordpakking, trekkraft, dieselforbruk og dekkslitasje blir gjennomgått. Det blir også sett på

korleis ein kan finne det optimale lufttrykket i dekka for sine eigne maskiner til ei kvar tid.

Ulike lufttrykksreguleringssystem er også noko som er kartlagt i denne oppgåva, både Fendt

sitt system som ein kan få montert originalt i frå fabrikk, men også PTG som leverar system

til ettermontering. Til slutt blei det utvikla ein ide til eit eige system for lufttrykksregulering.

Det viser seg at det kan vere ein del å spare på å køyre med rett lufttrykk når ein utførte ulike

arbeidsoppgåver. Ein kan oppnå både auka avlingar og sparte kostnader ved å ha optimalt

lufttrykk i dekka til ei kvar tid. For å køyre med rett lufttrykk må ein også kunne finne rett

lufttrykk, der blei det sett på mobilapplikasjonar og trykk- og belastningstabellar som gode

hjelpemiddel. Ved kartlegging av dei eksisterande systema for lufttrykksregulering, så viser

det seg at det ikkje fins leverandørar av dette på den norske marknaden til ettermontering.

Ein kan få slike system frå fabrikk på Fendt sine traktorar, men då berre på dei største

modellseriane i frå 220hk og oppover.

Ved utviklinga av eit eige system for lufttrykksregulering, vart det fyrst komme opp med tre

ulike alternativ som blei sett opp mot ein annan. Dette blei gjort i ei concept screening.

Alternativet som kom best ut var eit konsept der kompressoren for luftfyllinga var montert i

tre-punkten på traktoren, enten framme eller bak. Ideen bak dette konseptet var at det skulle

vere mogleg å flytte systemet mellom ulike traktorar, slik at om ein har ulike traktorar til

ulike arbeidsoppgåver, så skal det vere mogleg å bruke berre eit system på dei ulike

traktorane. På denne måten vil det bli enklare for brukaren å regulere lufttrykket, men også

moglegheiter for sparte kostnader.
 
In a time with high population growth and increased food needs, the machines are getting

larger and the soil compaction is getting worse. This study have been looked in to how tire

pressure adjustment can be done easier, and how optimized tire pressure can give different

benefits; both for the soil, the farmer and the environment. With optimized tire pressure the

soil will get minimized compaction, the tractors traction will be increased, the fuel

consumption will be decreased, and the tire wear will be minimized. It turns out that with a

system like this you can save cost on the production, and at the same time get bigger crops.

The study have also been looking in to different tire pressure regulation systems, both

systems that are connected to your machine, but also smart phone applications and tables for

the user to find the perfect tire pressure, so it manually can be optimized. The study has

especially been looking in to different systems from Fendt, which is being installed at the

factory, and systems from PTG, which can be retrofitted. It turns out that non of the

retrofitted systems can be delivered in Norway yet, but the different systems from Fendt can

be delivered on new tractor models from 220 hp. and up.

In the end of the study it was developed an own system for tire pressure regulation. In this

process it was put up three different alternatives. These alternatives where matched against

each other, in a concept screening. The alternative that came out as the winner was based on

a concept where the compressor for the air filling was hooked to the three-point hitch, either

in front or the back of the tractor. The idea behind this alternative is that it can easily be

switched between different tractors, so you only need one system, even though you use

different tractors for different tasks.
 

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit