• Overgangsobjektets betydning for trygghet til de yngste barna i barnehagen. 

      Røste, Kine Nordby (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: I denne bacheloroppgaven tar jeg for meg barnehagelæreres tanker og refleksjoner rundt de yngste barnas bruk av overgangsobjekt i barnehagen. Teori fra blant annet Winnicott og Bowlby vil bli brukt for å besvare ...
    • På hvilke måter jobber barnehagepersonalet med matematikk i planlagte matematiske læringssituasjoner, og hvordan synliggjøres samspillet mellom barn og voksen? 

      Johansen, Sigrid E. (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Temaet for bacheloroppgaven er matematikk i barnehagen. Det har blitt mer fokus på matematikk, og en økt satsning på realfag. Gjennom problemstillingen «på hvilke måter jobber barnehagepersonalet med matematikk i ...
    • Risikofylt lek i barnehagen. 

      Lønstad, Mari (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Problemstilling: Hvilke faktorer kan påvirke barnas utfoldelse i risikofylt lek i barnehagen? Første delen består av teori for å belyse temaet. Store deler av oppgaven er delt inn i fire underkategorier: risikofylt ...
    • Samarbeid mellom foreldre og barnehage - til barnets beste. 

      Lystad, Gerd Lahlum (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Problemstillingen i dette litteraturstudiet er å undersøke hva barnehagen kan gjøre for å ivareta samarbeidet med foreldrene. For at samarbeidet mellom foreldre og barnehage blir til barnets beste, er det viktig ...
    • Ser du jeg snakker til deg? Kommunikasjon med barn og anerkjennelse av barns følelser i barnehagen. 

      Østmo, Hege (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Innhold: Denne oppgaven omhandler kommunikasjon med barn, og ulike måter man arbeider med å anerkjenne toddlerne i barnehagen. Overordnede dokumenter omhandler viktigheten med anerkjennelse, og hvilke rammefaktorer ...
    • Skriftspråkstimulering i barnehagen. 

      Jørgensen, Julie (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: I denne bacheloroppgaven tar jeg for meg skriftspråkstimulering i barnehagen. Jeg går blant annet inn på sosiokulturell teori, emergent literacy, teori om språklig bevissthet og generelt litt om skriftspråkstimulering ...
    • Små barns forhandlinger gjennom lek i barnehagen. 

      Bergestuen, Heidi (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven handler om hvordan barnehagepersonalet kan forholde seg til de yngste barnas forhandlinger om hvem som er innenfor og utenfor i leken. Jeg har valgt å begrense aldersgruppen til 2-3 åringer. ...
    • Tidlig stimulering av barns ordforråd. 

      Strandum, Anette (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Å utvikle et rikt ordforråd i barnehagen er viktig for barns utvikling og læring på mange områder, både her og nå og i et fremtidsrettet perspektiv. Denne oppgaven tar for seg tidlig stimulering av barns ordforråd, ...
    • Tilrettelagt omsorg i overgangen mellom småbarnsavdelig og storbarnsavdeling. 

      Reinemo, Mai-Ly (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Temaet for denne bacheloroppgaven er omsorg. Oppgaven omhandler viktigheten av at personalet i barnehagen tilrettelegger god omsorg for hele barnegruppen samt hvert enkelt barn i overgangen fra småbarnsavdeling til ...
    • Tilvenning hos de yngste barna i barnehagen. 

      Sagbakken, Josefine (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne oppgaven tar for seg tilvenningsperioden til de yngste barna på småbarnsavdelingen i barnehagen. Det blir stadig flere små barn i barnehagen i dag, og viktigheten av å ha kunnskaper om tilvenning og tilknytning ...
    • Tilvenning i barnehage – en utfordring. 

      Volan, Mathilde Elisabeth Electa (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Utgangspunkt for min bacheloroppgave var at jeg ville finne noen svar på hvordan barnehagen kan legge til rette for en best mulig tilvenning for ettåringer. Som metode har jeg brukt perspektiver fra Gilles Deleuze ...