Browsing Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education by Subject "anerkjennelse"
Now showing items 1-7 of 7
-
Anerkjennende væremåte i samspill med barnet.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Temaet for denne bacheloroppgaven er anerkjennende væremåte i relasjonen voksen-barn i barnehagen. Resultatene viser at anerkjennelse handler om respekt og lydhørhet for barnets egne erfaringer og opplevelser, ... -
Barnehagelæreren sin tilnærming til barn som oppfattes som utfordrende.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: ”Hvilken tilnærming bruker barnehagelæreren når barnet oppfattes som utfordrende, og hvorfor velges denne tilnærmingen?”. Formålet med denne besvarelsen er å få en innsikt i hvilken tilnærming barnehagelæreren ... -
Barns integritet og kartlegging.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: I denne bacheloroppgaven tar jeg opp temaet barns integritet og kartlegging, der jeg har valgt å fokusere på barna i kartleggingssituasjonen. For å finne ut av min problemstilling: Hvordan kan barnehagelæreren bruke ... -
Barns selvfølelse
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: Innhold: Denne oppgaven har tema barns selvfølelse og fokuset er hvilken kunnskap barnehagelærere har om hvordan man kan arbeide for å fremme denne i barnehagen. For å få svar på problemstillingen min har jeg ... -
Minoritetsbarns kultur i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Jeg har sett nærmere på begrepene identitet, habitus, ressursorientert/problemorientert tilnærming til mangfold, inkluderende fellesskap, anerkjennelse, voksenrollen og barnehagen som en kulturell møteplass i ... -
Samarbeid med minoritetsspråklige foreldre.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Dette er en bacheloroppgave i foreldresamarbeid ved Høgskolen i Hedmark. Formålet med oppgaven har vært å belyse det samarbeidet som er mellom hjem og barnehage med minoritetsspråklige foreldre. For å få frem dette ... -
Ser du jeg snakker til deg? Kommunikasjon med barn og anerkjennelse av barns følelser i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Innhold: Denne oppgaven omhandler kommunikasjon med barn, og ulike måter man arbeider med å anerkjenne toddlerne i barnehagen. Overordnede dokumenter omhandler viktigheten med anerkjennelse, og hvilke rammefaktorer ...