• Barnehagelærerens arbeid med trygghet og nære relasjoner. 

      Huset, Trine (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Dette er en bacheloroppgave i barnehagelærerutdanningen. Oppgavens formål er å utvikle kunnskaper om barnehagelærerens arbeid med trygghet og relasjonsbygging, og er basert på følgende problemstilling: «På hvilken ...
    • De stille barna. 

      Halvorsen, Yvonne. M. (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: I denne oppgaven har det blitt undersøkt hva som kjennetegner de stille barna, og måter de blir møtt i barnehagen. Valg av metode har vært empirisk i form av kvalitativt intervju med fire barnehagelærere. De kom ...
    • Den første tiden i barnehagen. 

      Sandlie, Marthe Orrhaug (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for at de yngste barna får en best mulig tilvenning i barnehagen? Dette har vært problemstillingen og utgangspunktet for min bacheloroppgave. Gjennom intervjuer med en ...
    • Det første møtet. 

      Hagen, Silje Eikemo (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Hensikten med denne bacheloroppgaven var å søke etter teori og empiri rundt min problemstilling ”hvordan kan jeg som pedagogisk leder, sammen med barnehagen, sørge for et trygt første møte for ett- og toåringer?”. ...
    • Overgangsobjektets betydning for trygghet til de yngste barna i barnehagen. 

      Røste, Kine Nordby (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: I denne bacheloroppgaven tar jeg for meg barnehagelæreres tanker og refleksjoner rundt de yngste barnas bruk av overgangsobjekt i barnehagen. Teori fra blant annet Winnicott og Bowlby vil bli brukt for å besvare ...