dc.contributor.author | Pettersen, Ina | |
dc.date.accessioned | 2016-09-27T08:29:27Z | |
dc.date.available | 2016-09-27T08:29:27Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2410889 | |
dc.description | Bacheloroppgave, barnehagelærerutdanning, 2016. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
De yngste barnas tilvenning i barnehage er et lite belyst tema innen pensum for barnehagelærere. Denne
oppgaven tar for seg viktigheten i et trygt førstemøte med barnehagen og deres ansatte, både for barn og
foreldre. Per i dag er tilvenningsfasen i de fleste barnehager avsatt til tre dager. Dette er kort tid for å legge
grunnlaget til trygghet og nær tilknytning. Ved å bruke teori, intervjuer og egen erfaring vil denne oppgaven se
nærmere på hva ansatte i barnehage bør ha fokus på for at både barn og voksne skal få en god oppstart. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
There are little information about the adaptation of the youngest children in day-care accessible in
the curriculum for day-care teachers. This bachelor thesis will enlighten the importance of a positive first
meeting between day-care, children and parents. Most day-care units will use three days where the children and
the parents visit and get to know the day-care. This is a short period of time to build a safe environment where
the children can feel a close attachment to the staff. With the use of interviews, own experience and theory, this
theses will take a closer look to what the staff at the day-care units should focus on to ensure a good start up for
both children and parents. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | BLU | nb_NO |
dc.subject | tilvenning | nb_NO |
dc.subject | barnehager | nb_NO |
dc.subject | tilknytning | nb_NO |
dc.subject | barnehageoppstart | nb_NO |
dc.subject | foreldresamarbeid | nb_NO |
dc.title | Tilvenning for de yngste barna i barnehagen. | nb_NO |
dc.title.alternative | Adaption for the youngest children in day care. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | nb_NO |