Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEye, Jørgen
dc.date.accessioned2016-11-24T13:57:58Z
dc.date.available2016-11-24T13:57:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2422922
dc.descriptionBachelor thesis. Lektorutdanning i språkfag med engelsk som fag 1.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This bachelor thesis is about how exposure to languages through several levels may increase the learner’s motivation and willingness towards language learning. Exposure to languages does not only happen at school but everywhere, and therefore it is important not to differentiate between technology and multimedia inside and outside of school. Language learning with somewhat unconventional methods such as videos and films and video games could help increase the motivation of the learner, familiarize the subjects and make the learners better understand the working process and the purpose of the given tasks. In general, this thesis discusses whether increased exposure to the English language in addition to using new technology and multimedia, to convey the language learning, is more beneficial than traditional language learning alone.nb_NO
dc.description.abstractNorwegian: Denne bacheloroppgaven handler om hvordan språkeksponering gjennom flere nivåer kan øke elevenes motivasjon og ønske om språklæring. Eksponering til språk er ikke bare noe som skjer i skolen men overalt, og det er derfor viktig å ikke skille mellom bruken av teknologi og multimedia i skolen og i hjemmet. Språklæring ved bruken av noe utradisjonelle metoder som video og film og videospill kan muligens øke elevenes motivasjon, gjøre temaene mer kjente og forstå prosessen bak arbeidet og hvorfor man skal utføre det. Generelt sett blir det diskutert i denne oppgaven om eksponering til det engelske språket sammen med bruken av teknologi og multimedia, for å formidle språklæring, er mer gunstig enn tradisjonell språklæring alene.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.subjectEnglish languagenb_NO
dc.subjectlearning methodsnb_NO
dc.subjectlanguage acquisitionnb_NO
dc.subjectexposurenb_NO
dc.titleLearners who are exposed to the English language at several levels are more open when it comes to language learning.nb_NO
dc.title.alternativeElever som er utsatt for det engelske språket på flere nivåer, er mer åpne når det kommer til tilegnelse av språk.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010nb_NO
dc.source.pagenumber25nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel