Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSolstuen, Terje
dc.date.accessioned2016-11-25T14:48:09Z
dc.date.available2016-11-25T14:48:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2423075
dc.descriptionBacheloroppgave, barnehagelærerutdanning, 2016.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven ser på menns underrepresentasjon i barnehagen og i lys av relevant teori om dette forsøker den å se på hvorvidt mannlige pedagoger arbeider forskjellig fra kvinnelige pedagoger. Forfatteren ser på mulige grunner til at det er få menn i barnehagen, og hvilke følger dette kan ha for barnehagehverdagen. Han tar også for seg tradisjonelle forskjeller mellom menn og kvinner og hvordan dette påvirker barns oppfattelse av kjønnsroller og handlingsrom. Gjennom intervjuer med pedagoger av begge kjønn har forfatteren sett etter tendenser som kan peke på eventuelle forskjeller i hvordan pedagoger av forskjellig kjønn jobber.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This bachelor thesis examines the underrepresentation of men in Norwegian kindergartens, and in light of relevant theory attempts to look at differences between male and female pedagogues. The author looks at possible reasons for why there are so few men in kindergartens, and what consequences this may have. He also looks into traditional differences between men and women, and how these differences affect children and their perspectives of gender roles. Through interviews with pedagogues of both genders the author have searched for tendencies that might point to differences in how pedagogues of differing genders work.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectBLUnb_NO
dc.subjectmennnb_NO
dc.subjectbarnehagernb_NO
dc.subjectkjønnsrollernb_NO
dc.subjectpedagogikknb_NO
dc.subjectkjønnnb_NO
dc.titleKjønn som kompetanse? - om mannlige og kvinnelige barnehagepedagogers praksis.nb_NO
dc.title.alternativeGender as competence? – on the educational practice of male and female pedagogues in kindergarten.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200nb_NO
dc.source.pagenumber30nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel