Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLied, Sidsel
dc.contributor.authorKveset, Torleif
dc.date.accessioned2017-03-01T06:55:49Z
dc.date.available2017-03-01T06:55:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationPrismet, 2016, 67(3), 155-170nb_NO
dc.identifier.issn0032-8847
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2432439
dc.descriptionDette er forlagets versjon av en artikkel publisert i Prismet. Lenke til tidsskriftets hjemmeside: http://www.iko.no/prismetnb_NO
dc.description.abstractBarn var opptatt av verdier i tiden etter terrorangrepene 22. juli 2011.1 Det går fram av tekster og tegninger som barn og unge la på spontane minnesteder bl.a. i Osloområdet. Denne artikkelen viser at mange av disse ytringene er gode utgangspunkt for arbeid i skolen når verdier som formålsparagrafen framhever skal være sentrale i norsk skole, står på timeplanen. Artikkelen argumenterer for hvorfor disse ytringene er et godt læremiddel i et slikt arbeid, og demonstrerer hvordan minnematerialet kan brukes på mellomtrinnet og i ungdomsskolen, både når verdier som i ytringene løftes fram som verdier verdt å kjempe for står i fokus, og når en skal undervise om grunnleggende verdier som settes under press.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherPrismetnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectnorsk skolenb_NO
dc.subject22. juli 2011nb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.subjectundervisningnb_NO
dc.titleArbeid med verdier i skolen: På jakt etter verdier i minnematerialet etter 22. juli 2011nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Teologi og religionsvitenskap: 150nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281nb_NO
dc.source.pagenumber155-170nb_NO
dc.source.volume67nb_NO
dc.source.journalPrismetnb_NO
dc.source.issue3nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal