Browsing Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH by Title
Now showing items 13-32 of 72
-
Drivere av forbrukerskepsis mot grønn markedsføring
(Master thesis, 2020)Hensikt: Denne studien har som hensikt å avdekke drivere av forbrukerskepsis mot grønn markedsføring. Design/metode/tilnærming: For å gjennomføre denne undersøkelsen, er det blitt benyttet en kvantitativ tilnærming. ... -
Drivere av kunders engasjement og lojalitet
(Master thesis, 2018)Formål- Hensikten med denne masteroppgaven var å undersøke drivere og konsekvenser av høyt kundeengasjement, rettet mot en bestemt merkevare. I lys av den økende globaliseringen i turistindustrien og en generell oppfattelse ... -
Drivere for digitalisering i Universitets- og Høgskolesektoren
(Master thesis, 2021)Digitalisering er et begrep «alle» har hørt om de siste årene enten i media eller på arbeidsplassen. Men hva er det egentlig som fører til digitalisering? Vi har i denne studien forsøkt å forklare hvilke drivere for ... -
Drivers and barriers to using servicescape in storytelling: a case from the tourism industry
(Master thesis, 2017)Abstract (engelsk sammendrag) There is a growing interest in creating positive experiences for consumers, especially in the tourism industry. Our context is farm tourism. One way to enhance the customer experience is by ... -
Effekt av splitt og spleis ved Oslo Børs
(Master thesis, 2020)Selskaper som gjennomfører en splitt eller spleis av aksjene sine gjennomfører i utgangspunktet en endring i selskapets kapitalstruktur, som ifølge klassisk finansteori ikke burde ha innvirkning på verdien til selskapet. ... -
Effekten av disruptive endringer i markedsføringen i den norske hotellnæringen
(Master thesis, 2024)Tidligere forskning har i en svært liten grad forsket på hvordan disruptiv innovasjon kan påvirke markedsføringen hos virksomheter, og det er svært begrenset hva litteraturen sier om denne tematikken i en norsk kontekst. ... -
Emosjoner som drivere av vareprat
(Master thesis, 2020)Hensikt: Denne studien har som hensikt å kartlegge i hvilken grad vareprat blir påvirket av ulike konkrete emosjoner ved bruk av film- og seriestrømmetjenester. Metode: Studien har en kvantitativ tilnærming hvor seks ... -
Empirisk analyse av finansielle nøkkeltall for de største selskapene i Eurosonen
(Master thesis, 2020)Som følge av fallende inflasjon og gjeldsoppbygging i Europa implementerte Den Europeiske Sentralbanken kvantitative lettelser i mellomrommet 2015 til 2018. Bakgrunnen for dette ukonvensjonelle tiltaket var å gi økt ... -
En analyse av kundeklager i retail bransjen: Hva påvirker noen kunder til å bruke elektronisk word-of-mouth for å fremme sine klager i sosiale medier?
(Master thesis, 2017)Formål - Denne masteroppgaven sikter på å forklare hva som gjør at kunder som har opplevd ugunstige situasjoner i forbindelse med kjøpsopplevelser i retail-bransjen velger å klage på sosiale medier. Forfatterne har tatt ... -
En eksplorativ studie av sammenhengen mellom emosjoner og engasjement i kundeatferd
(Master thesis, 2019)Studien skal belyse sammenhengen mellom emosjoner og engasjement i kundeatferd. Hensikten er å forstå mer rundt effekten av emosjoner, da det framkommer fra tidligere forskning at dette ikke er konsensus på. Det vil også ... -
En studie av ansattes engasjement i en virksomhet som implementerer dynamisk virksomhetsstyring
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven søker å forstå hva som påvirker ansattes engasjement når virksomhetsstyringen endres fra å fokusere på statiske budsjetter, til å tilnærme seg virksomhetsstyringen på en mer fleksibel og tilpasningsdyktig ... -
En studie av relasjonen mellom kundens psykologiske- og atferdsmessige merkevareengasjement i ulike kontekster
(Master thesis, 2017)I denne masteravhandlingen, har vi ved hjelp en elektronisk spørreundersøkelse, utsendt til 809 eksisterende Subaru kunder, forsøkt å konseptualisere forholdet mellom kundens psykologiske merkevareengasjement i en offline ... -
En studie om opphevelse av revisjonsplikten blant små aksjeselskaper
(Master thesis, 2020)I 2011 ble det besluttet at små aksjeselskaper innenfor gitte terskelverdier hadde mulighet til å velge bort revisjon (Revisorloven § 2-1, 2016). Lovendringen ble kritisert av Økokrim og Skatteetaten, hvor argumentet var ... -
En økonomisk verdsettelse av Norway Royal Salmon ASA
(Master thesis, 2021)I denne masteravhandlingen har jeg gjennomført en økonomisk verdivurdering av Norway Royal Salmon ASA for å komme frem til selskapets underliggende verdi. Formålet med dette har vært å estimere prisen på aksjen til selskapet. ... -
Faktorer som påvirker valg av hjemmekontor.
(Master thesis, 2021)COVID-19 pandemien har medført en kraftig økning i bruk av hjemmekontor. Selv om det foreligger moderate mengder av forskning på området innenfor bruk av hjemmekontor før COVID-19 har pandemien eksponert en langt større ... -
Finansieringen av norske statlige universiteter og høgskoler
(Master thesis, 2020)Denne studien omhandler finansieringssystemet for norske statlige universiteter og høgskoler (UH). Formålet med studien er å belyse hvordan statens finansieringsmodell kan påvirke virksomhetsstyringen til UH-institusjonene. ... -
Forankringseffekten: En studie om forbrukeres betalingsvillighet på digitale strømmetjenester
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven har som hensikt å påvise forankringseffekt på forbrukeres betalingsvillighet på digitale strømmetjenester ved bruk av relevante ankerverdier. Oppgaven gir svar på et kunnskapsgap i teorien om forankring ... -
Fusjoner i kunnskapsinstitusjoner: Hvilke emosjoner preger medarbeidere i en fusjonsprosess - og på hvilken måte kan kommunikasjon påvirke disse emosjonene?
(Master thesis, 2017)Vi gikk inn i dette temaet med intensjon om å finne ut om fusjoner i kunnskapsinstitusjoner legger tilstrekkelig vekt på hvordan kommunikasjon påvirker medarbeideres emosjoner i slike endringsprosesser. Vi ønsket også å ... -
Given the current gap in EV adoption rate and the charging infrastructure developments, to what extent is the automotive industry prepared for a sustainable transition to a zero-emission ecosystem?
(Master thesis, 2024)Dette studiet tar utgangspunktet i å undersøke elbilmarkedet, tidligere identifisert som et blått hav, som forventes å bli et rødt hav i nær fremtid. Det fremhever innsats for å fremme en kultur for bærekraft og innovasjon ... -
Google anmeldelser: Brukergenerert innhold sin modererende påvirkning på kunders merkevareholdning og valg av restaurant
(Master thesis, 2020)Brukergenerert innhold blir stadig viktigere for virksomheter i den moderne tid, både for å tiltrekke seg kunder, gratis markedsføring og tilbakemeldinger. Merkevareholdning har lenge vært viktig i markedsføring og har ...