Browsing Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH by Title
Now showing items 42-61 of 72
-
Hvordan norske plateselskaper bruker «storytelling» for å bygge artisters merkevare.
(Master thesis, 2023)Digitalisering og sosiale medier har ført til at forbrukere forlanger mer av innholdet de blir servert, samtidig som at de har lavere tålmodighet. Hvordan klarer virksomheter å få merkevaren i bevisstheten til forbrukerne? ... -
Hvordan påvirker kompetanse og endringsledelse digital forretningsutvikling i regnskapsbransjen?
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteravhandlingen er å kunne sette enda mer fokus på hvilke utfordringer, men også muligheter en digitaliseringsprosess gir virksomheter innenfor regnskapsførerbransjen. Dette kan bidra til at de som ... -
Hvordan påvirker menneskelige og ikke-menneskelige aktører implementering av bærekraftig praksis i prosjekter?
(Master thesis, 2024)Denne studien utforsker implementeringen av bærekraftig praksis i byggebransjen gjennom analyse av hendelsesforløpet til en case. Aktør-nettverksteorien (ANT) benyttes som et rammeverk, med fokus på konsepter som styrkeprøver ... -
Hvordan påvirker prestasjonsmåling frontlinjeansattes fokus i møte med kunden?
(Master thesis, 2024)Den økonomiske situasjonen i dagens samfunn bærer preg av presset økonomi, inkassosaker og forbruksgjeld for mange. Det er av den grunn naturlig at det leder til at flere kunder tar kontakt med banken sin, for å uttrykke ... -
«Hvordan påvirkes forbrukernes oppfatning av merkevaren når produktet endrer til en bærekraftig emballasje?»
(Master thesis, 2023)Studien undersøker forbrukerens oppfatning til endring av emballasje i et bærekraftperspektiv. Dette har som hensikt å gi en innsikt i oppfatninger til ulik emballasje og påvirkningsfaktoren det vil ha på forbrukerlojalitet ... -
Hvorfor velger offentlige byggherrer samspillsentreprise ved bygging av miljøvennlige, innovative skolebygg? -En studie av tidligfasen.
(Master thesis, 2017)I løpet av et byggeprosjekt tas det mange beslutninger som legger føringer for prosjektets fremtidige suksess. Flere påpeker at vurderinger og strategiske beslutninger som gjøres i tidligfasen i stor grad påvirker prosjektets ... -
Innføring av regnskaps- og økonomistyringsteknolgi: Hvordan samspiller innføringen av SAF-T med eksisterende regnskaps- og økonomistyringssystem for virksomheter som må rapportere i henhold til den nye standarden?
(Master thesis, 2020)Fra og med 1. januar 2020 ble norske virksomheter pliktige til å rapportere regnskapsdata i et standardisert format, SAF-T (Regjeringen, 2017). Med utgangspunkt i at teknologiske endringer har påvirkningskraft og i liten ... -
Innovasjon Norges rolle i innovasjon og bærekraftig utvikling
(Master thesis, 2018)Offentlige myndigheter har lenge vært opptatt av innovasjon. Dette er fordi innovasjon bidrar til konkurransedyktighet og vekst i næringslivet. Innovasjon Norge skal være statens og fylkeskommunens virkemiddel for å styrke ... -
Innovasjon og implementering av ny teknologi i organisasjoner
(Master thesis, 2017)Formålet med studien er å beskrive og forstå hvordan innovasjonsprosessen utfolder seg i en organisasjon, slik at vi kan danne grunnlag for å vurdere hvordan kontekstuelle variasjoner påvirker adopsjon og opplevelse hos ... -
Innvirkningen av CSR-initiativer på merkeverdi i en B2B kontekst: Betydningen av emosjonelle - vs. funksjonelle aspekter
(Master thesis, 2021)Mens tidligere forskning på CSR og merkeverdi hovedsakelig har fokusert på B2C markeder, er formålet med dette studiet å oppnå dypere innsikt i hvordan CSR-initiativer innvirker på merkeverdi i en B2B kontekst, med fokus ... -
Innvirkningen av miljømessige tiltak på en industribedrifts omdømme
(Master thesis, 2022)Tidligere forskning på bærekraftige tiltak (også kalt CSR-tiltak eller initiativer) og påvirkning på omdømme har fokusert på B2C-kontekster, der denne studien ønsker å oppnå en forståelse for om bærekraftige tiltak har en ... -
Innvirkningen av miljømessige tiltak på en industribedrifts omdømme
(Master thesis, 2022)Tidligere forskning på bærekraftige tiltak (også kalt CSR-tiltak eller initiativer) og påvirkning på omdømme har fokusert på B2C-kontekster, der denne studien ønsker å oppnå en forståelse for om bærekraftige tiltak har en ... -
Innvirkningen av personlighetstrekk på kundeorientering
(Master thesis, 2020)Engelsk sammendrag (abstract) PURPOUSE: This study sought to better understand what impact personality traits has on individual customer-oriented behaviour. Due to the literatures call to investigate more personality ... -
Interaksjonen mellom styringsverktøy i en dynamisk virksomhetsstyring
(Master thesis, 2018)Det har skjedd en stor utvikling innen virksomhetsstyring de seneste tiårene. Endringstakten i omgivelsene har økt, noe som har ført til en økt behov for dynamikk og en helhetlig tenking. Det er behov for styringssystemer ... -
«Interaktive og informative kommunikasjonsstrategier: forståelse av kundens merkeholdning og merkekjennskap»
(Master thesis, 2019)I senere tid har det blitt et mye større fokus på at virksomheten har et ansvar for de ringvirkningene aktivitetene deres skaper. Det har derfor blitt en del av virksomheten å kommunisere ut til sine interessenter det ... -
Kapasitetsbasert Revenue Management i alpinbransjen: en sammenligning av tidsserieregresjon og nevrale nettverk
(Master thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven var å vurdere to ulike prognosemodeller til å predikere etterspørselen etter dagskort, og å bruke disse prognosemodellene til å fastsette antall lavprisbilletter et alpinanlegg kan tilby. Det ... -
Klagehåndtering på sosiale medier: En studie av effekten mellom organisatorisk respons og en fordelaktig recovery-opplevelse
(Master thesis, 2018)Formålet med denne studien er, ved hjelp av en spørreundersøkelse, å undersøke hvordan organisatorisk respons kan påvirke service recovery-opplevelsen til kundene ved klagehåndtering på sosiale medier. Spørsmålet som studien ... -
Kommunikasjon med interessenter i komplekse prosjekt: Hvordan foregår involvering og kommunikasjon med interessenter og brukere i et komplekst prosjekt med mange interessenter/brukere?
(Master thesis, 2018)Interessenter i prosjekter kan, som interessenter i organisasjoner, både bli påvirket eller påvirke prosjektet. For at prosjekter skal oppnå suksess og nå sine mål er det avhengig av bidragene fra interessentene. I denne ... -
Kundereiseanalyse i telekommunikasjonsbransjen
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne studien er å avdekke i hvilken grad digitalisering av tjenester gjennom heldigitale kundereiser skaper verdi for bedriften. Problemstillingen som studien skal besvare er i hvilken grad heldigitale ... -
Kvaliteten på informasjonen i bærekraftsrapportering - Interessenters oppfattelser
(Master thesis, 2019)I denne masteroppgave avhandlingen har vi forsket på hvordan interessenter blir påvirket av kvaliteten på informasjonen i bærekraftsrapporteringen. Problemstillingen ble utformet på bakgrunn av at det har vært lite forskning ...