Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH: Nye registreringer
Viser treff 21-40 av 67
-
Drivere for digitalisering i Universitets- og Høgskolesektoren
(Master thesis, 2021)Digitalisering er et begrep «alle» har hørt om de siste årene enten i media eller på arbeidsplassen. Men hva er det egentlig som fører til digitalisering? Vi har i denne studien forsøkt å forklare hvilke drivere for ... -
How dynamic capabilities have helped firms seize digital transformation during the COVID-19 pandemic
(Master thesis, 2021)COVID-19 and its impact on digital transformation is a subject of great interest among many industries. This thesis aim to investigate how firms have utilized dynamic capabilities to seize digital transformation during ... -
Kapasitetsbasert Revenue Management i alpinbransjen: en sammenligning av tidsserieregresjon og nevrale nettverk
(Master thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven var å vurdere to ulike prognosemodeller til å predikere etterspørselen etter dagskort, og å bruke disse prognosemodellene til å fastsette antall lavprisbilletter et alpinanlegg kan tilby. Det ... -
Drivere av forbrukerskepsis mot grønn markedsføring
(Master thesis, 2020)Hensikt: Denne studien har som hensikt å avdekke drivere av forbrukerskepsis mot grønn markedsføring. Design/metode/tilnærming: For å gjennomføre denne undersøkelsen, er det blitt benyttet en kvantitativ tilnærming. ... -
How does brand communication affect consumer behavior: The influence of message strategy on word-of-mout
(Master thesis, 2020)Abstract Purpose: The recent studies on the leveraging of consumer voices has focused on electronic word-of-mouth, while few have assessed message strategies effect on a consumer's word-ofmouth. This study examines the ... -
Google anmeldelser: Brukergenerert innhold sin modererende påvirkning på kunders merkevareholdning og valg av restaurant
(Master thesis, 2020)Brukergenerert innhold blir stadig viktigere for virksomheter i den moderne tid, både for å tiltrekke seg kunder, gratis markedsføring og tilbakemeldinger. Merkevareholdning har lenge vært viktig i markedsføring og har ... -
Consumer engagement behavior in social media Why members of Generation Y decide not to engage
(Master thesis, 2020)Abstract Purpose - This thesis aims to develop understanding of why certain consumers choose not to engage in social media. Earlier research on the topic is highly based on positive and negative consumer engagement, which ... -
Emosjoner som drivere av vareprat
(Master thesis, 2020)Hensikt: Denne studien har som hensikt å kartlegge i hvilken grad vareprat blir påvirket av ulike konkrete emosjoner ved bruk av film- og seriestrømmetjenester. Metode: Studien har en kvantitativ tilnærming hvor seks ... -
Sirkulær økonomi - et plaster på såret eller løsningen for å nå bærekraftsmålene?
(Master thesis, 2020)En hovedårsak til forverring av det globale miljøet er dagens mønster av produksjon og forbruk, ofte referert til som den lineære økonomien. Dette studie er sentrert rundt skifte fra lineær- til sirkulærøkonomi. Hvor ... -
Empirisk analyse av finansielle nøkkeltall for de største selskapene i Eurosonen
(Master thesis, 2020)Som følge av fallende inflasjon og gjeldsoppbygging i Europa implementerte Den Europeiske Sentralbanken kvantitative lettelser i mellomrommet 2015 til 2018. Bakgrunnen for dette ukonvensjonelle tiltaket var å gi økt ... -
Digitalisering og skatteunndragelser: «Hvordan påvirker digitalisering oppdagelsesrisiko for skatteunndragelser?»
(Master thesis, 2020)I denne avhandlingen har målet vært å utforske hvordan digitalisering påvirker oppdagelsesrisiko for skatteunndragelser. I dag påvirker digitaliseringen samfunnet på utallige måter og dette utfordrer også Skatteetaten til ... -
«Bærekraftsrapportering i norske banker»
(Master thesis, 2020)Hensikten med denne masteroppgaven er å lære mer om norske bankers bærekraftsrapportering. Bankvirksomhet er i liten grad representert innen forskningen på CSR-rapportering, som inkluderer flere ulike områder innen ... -
Effekt av splitt og spleis ved Oslo Børs
(Master thesis, 2020)Selskaper som gjennomfører en splitt eller spleis av aksjene sine gjennomfører i utgangspunktet en endring i selskapets kapitalstruktur, som ifølge klassisk finansteori ikke burde ha innvirkning på verdien til selskapet. ... -
Strategisk analyse og fundamental verdsettelse av K. A. Rasmussen
(Master thesis, 2020)Formålet til denne masteroppgaven i økonomi og ledelse er å analysere, og deretter verdsette K. A. Rasmussen per 31.12.2018. Analysene som er utført er basert på offentlig informasjon i form av årsrapporter, så vel som ... -
Innføring av regnskaps- og økonomistyringsteknolgi: Hvordan samspiller innføringen av SAF-T med eksisterende regnskaps- og økonomistyringssystem for virksomheter som må rapportere i henhold til den nye standarden?
(Master thesis, 2020)Fra og med 1. januar 2020 ble norske virksomheter pliktige til å rapportere regnskapsdata i et standardisert format, SAF-T (Regjeringen, 2017). Med utgangspunkt i at teknologiske endringer har påvirkningskraft og i liten ... -
Innvirkningen av personlighetstrekk på kundeorientering
(Master thesis, 2020)Engelsk sammendrag (abstract) PURPOUSE: This study sought to better understand what impact personality traits has on individual customer-oriented behaviour. Due to the literatures call to investigate more personality ... -
En studie om opphevelse av revisjonsplikten blant små aksjeselskaper
(Master thesis, 2020)I 2011 ble det besluttet at små aksjeselskaper innenfor gitte terskelverdier hadde mulighet til å velge bort revisjon (Revisorloven § 2-1, 2016). Lovendringen ble kritisert av Økokrim og Skatteetaten, hvor argumentet var ... -
Finansieringen av norske statlige universiteter og høgskoler
(Master thesis, 2020)Denne studien omhandler finansieringssystemet for norske statlige universiteter og høgskoler (UH). Formålet med studien er å belyse hvordan statens finansieringsmodell kan påvirke virksomhetsstyringen til UH-institusjonene. ... -
Bærekraft og sirkulærøkonomi i byggerier – hvordan skape lønnsomhet?
(Master thesis, 2020)Målet med denne masteravhandlingen er å identifisere lønnsomhet og verdiskapning i byggerier, og hvordan lønnsomhet kan skapes gjennom bærekraftig og sirkulærøkonomisk fokus. Forskningsprosjektet er begrenset til prosjekter ... -
En eksplorativ studie av sammenhengen mellom emosjoner og engasjement i kundeatferd
(Master thesis, 2019)Studien skal belyse sammenhengen mellom emosjoner og engasjement i kundeatferd. Hensikten er å forstå mer rundt effekten av emosjoner, da det framkommer fra tidligere forskning at dette ikke er konsensus på. Det vil også ...