dc.contributor.author | Nysveen, Stig-André | |
dc.date.accessioned | 2017-08-02T08:11:37Z | |
dc.date.available | 2017-08-02T08:11:37Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2449665 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | Denne oppgaven tar for seg tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemninger, og hvordan disse elevene opplever dette. Problemstillingen for denne oppgaven er: Hvordan opplever elever med funksjonshemminger sin deltakelse i kroppsøvingsfaget? I kapittel 3 så vil det komme frem relevant teori rundt tilpasset opplæring, inkludering og kroppsøvingsfaget, der det kommer frem hva det er, og hvorfor dette er ting skolen burde arbeide med. For å kunne svare på problemstillingen til denne oppgaven, så har det blitt tatt i bruk litteraturstudie, der fire artikler som handler om forskning på dette temaet har blitt brukt. Resultatene som kommer frem i denne oppgaven viser at det å være funksjonshemmet i kroppsøvingsfaget ikke er enkelt, der det virker som at det er elevens grad av funksjonshemning som avgjør om de kan delta, og at skolen har en lang vei å gå med å tilpasse undervisningen, slik at disse elevene skal kunne bli inkludert i kroppsøvingsfaget. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingsfag | nb_NO |
dc.subject | funksjonsnedsettelser | nb_NO |
dc.subject | inkludering | nb_NO |
dc.title | Hvordan opplever elever med funksjonshemminger sin deltakelse i kroppsøvingsfaget? | nb_NO |
dc.title.alternative | How do students with disabilities experience their participation in the physical education? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 40 | |