Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNysveen, Stig-André
dc.date.accessioned2017-08-02T08:11:37Z
dc.date.available2017-08-02T08:11:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2449665
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2017nb_NO
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemninger, og hvordan disse elevene opplever dette. Problemstillingen for denne oppgaven er: Hvordan opplever elever med funksjonshemminger sin deltakelse i kroppsøvingsfaget? I kapittel 3 så vil det komme frem relevant teori rundt tilpasset opplæring, inkludering og kroppsøvingsfaget, der det kommer frem hva det er, og hvorfor dette er ting skolen burde arbeide med. For å kunne svare på problemstillingen til denne oppgaven, så har det blitt tatt i bruk litteraturstudie, der fire artikler som handler om forskning på dette temaet har blitt brukt. Resultatene som kommer frem i denne oppgaven viser at det å være funksjonshemmet i kroppsøvingsfaget ikke er enkelt, der det virker som at det er elevens grad av funksjonshemning som avgjør om de kan delta, og at skolen har en lang vei å gå med å tilpasse undervisningen, slik at disse elevene skal kunne bli inkludert i kroppsøvingsfaget.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectkroppsøvingsfagnb_NO
dc.subjectfunksjonsnedsettelsernb_NO
dc.subjectinkluderingnb_NO
dc.titleHvordan opplever elever med funksjonshemminger sin deltakelse i kroppsøvingsfaget?nb_NO
dc.title.alternativeHow do students with disabilities experience their participation in the physical education?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330nb_NO
dc.source.pagenumber40


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel