dc.contributor.author | Pettersen, Sverre Jonas Sand | |
dc.date.accessioned | 2017-08-02T09:09:08Z | |
dc.date.available | 2017-08-02T09:09:08Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2449691 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | I denne oppgaven tar jeg for meg begrepet inkludering og ser på relevant teori i forhold til dette. Jeg går nærmere inn på det psykologiske læringsklimaets rolle i klassen, samt subjektive teorier om ferdighet og elevenes målperspektiv. Et sentralt fokus i oppgaven er også på elevenes selvoppfatning og deres opplevde kompetanse, og hva slags effekt dette har på elevene. Jeg går og igjennom fire forskningsartikler som jeg bruker til å drøfte opp mot teori i forhold til min problemstilling. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | læringsklima | nb_NO |
dc.subject | læringsmiljø | nb_NO |
dc.subject | selvbilde | nb_NO |
dc.title | Inkluderende kroppsøving | nb_NO |
dc.title.alternative | Inclusive physical education | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | |