• Musikk i spesialundervisning. 

      Hildonen, Thomas (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne oppgaven handler om bruk av musikk i spesialundervisning i grunnskolen. Det er via et stratifisert utvalg plukket ut en barneskole i Hedmark som objekt for forskning og innhenting av empiri. Oppgaven etterstreber ...
    • Norsk folkemusikk i grunnskulen 

      Olsen, Malin Aarhus (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Denne oppgåva omhandlar bruken av norsk folkemusikk i musikkundervisninga i grunnskulen. Ved hjelp av eit stratifisert utval vert ein byskule og ein distriktskule plukka ut for innhenting av empiri. Oppgåva skisserer ...
    • Prestasjonsangst hos sangere 

      Børresen, Lene (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: I denne bacheloroppgaven undersøker jeg hvordan man kan hjelpe sangere å jobbe med og forebygge prestasjonsangst. Oppgaven inneholder teori om prestasjonsangst og relevante emner, samt ett dybdeintervju om temaet. ...
    • Relasjonen musikk og psykologisk velvære 

      Caplin, Michael Thomas (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne oppgaven fokuserer på sammenhengen mellom musikk og velvære sett fra et positivpsykologisk perspektiv. Jeg har ved å undersøke litteratur i fagområdene velværeforskning og musikkforskning undersøkt hvordan ...
    • Tilpasset opplæring i musikk; en utfordring? 

      Aho, Didrik (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne oppgaven belyser hvilke rammefaktorer som kan gi utfordringer knyttet til en tilpasset opplæring i musikk. Det drøftes hvilke utfordringer hver rammefaktor kan gi, og årsaken til at rammefaktorene kan være ...
    • Underveisvurdering i musikkfaget ved musikklinja. 

      Skrefsrud, Eilif (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven har som formål å undersøke hvordan vurdering for læring foregår i musikkfagene ved musikklinja i videregående skole. Jeg har funnet prinsipper for en god underveisvurdering, og sett på hvordan ...
    • Utvikling av elevens personlige musikalske uttrykk. 

      Minge, Ingvald Holmen (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: I denne oppgaven tar jeg for meg teorier, metoder og syn på musikalitet en instrumentlærer kan bruke for å utvikle elevens personlige musikalske uttrykk. Jeg tar for meg forskjellige teorier innen instrumentaldidaktik, ...