Show simple item record

dc.contributor.authorHansen, Eli Sofie
dc.date.accessioned2018-01-15T12:08:59Z
dc.date.available2018-01-15T12:08:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2477523
dc.descriptionBacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: ”Hvilken tilnærming bruker barnehagelæreren når barnet oppfattes som utfordrende, og hvorfor velges denne tilnærmingen?”. Formålet med denne besvarelsen er å få en innsikt i hvilken tilnærming barnehagelæreren møter barn man oppfatter som utfordrende med, og hvorfor denne tilnærmingen blir valgt. Det kommer frem at holdningene barnehagelæreren har vil ha en betydning for hvilken tilnærming som praktiseres. Videre kommer det frem at varme, tilstedeværende og reflekterte barnehagelærere er spesielt viktig i møte med barn som oppfattes som utfordrende. Å reflektere kritisk kommer spesielt frem som viktig. Det kommer frem at det ikke finnes noen fasitsvar eller en endelig konklusjon til hvordan tilnærme seg barn man oppfatter som utfordrende da dette er et komplekst og sammensatt tema. Det belyses likevel at barn som oppfattes som utfordrende bør bli møtt med en anerkjennende holdning av ansatte som er oppriktig interessert i dem.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: “Which approaches do children´s teachers use when a child is perceived as challenging, and why these approaches are being used?”. This evaluation contests the approach in which children´s teachers should assess a child who is perceived as challenging, and the reasoning as to why this approach is the most suitable. The purpose of this interpretation is to get insight on the ways in which teachers meet children who are perceived as challenging, and why these approaches are being used. The results show that the attitude of the teacher impacts the approach they practice. Further, one can see that warm, present and considerate teachers are especially important. Critical reflection is also highly important. One may also conclude that there is no single explanation for how to approach a perceived challenging child, as this is a complex and composed issue. However, children who are perceived as challenging should be met by teachers with an applauded attitude and with a sincere interest un the wellbeing of the children.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectBLUnb_NO
dc.subjectbarnehagelærernb_NO
dc.subjectholdningernb_NO
dc.subjectanerkjennelsenb_NO
dc.subjectatferdnb_NO
dc.subjectutfordrende atferdnb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.titleBarnehagelæreren sin tilnærming til barn som oppfattes som utfordrende.nb_NO
dc.title.alternativeChildcare teacher´s approach to children who are perceived as challenging.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber43nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record