Bli med ut og lek.
Bachelor thesis
Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2478931Utgivelsesdato
2017Metadata
Vis full innførselSammendrag
Norsk:
I dagens samfunn er det et økt fokus på hva lek betyr for barna i barnehagen. Og hva er lek i barnehagen? Jeg vil med denne oppgaven ta for meg, hvordan personalet kan være den aktive voksne i barnas frilek ute. For hva er frilek egentlig? Og hvordan er den aktive voksne i barnas lek? Dette er temaer som ofte dukker opp i blader og aviser. Hensikten med oppgaven er å få mer kunnskap om temaet, og at jeg og andre kan jobbe med dette når man begynner i barnehagen som barnehagelærer. Det å kunne se den viktige frileken som noe større enn å sitte å tegne ved et bord, men å bruke blyanten som en del av rollespillet i dukke kroken, og hvordan ta med denne leken ut? Og hva legges i å være en aktiv voksen? Det tror jeg er viktige tanker å ha med seg som personal i barnehagen. English:
In today's society there is an increased focus on what play means for the children in kindergarten. And what is play in kindergarten? With this task I would like to know how the staff can be the active adults in the children's open-air outdoors. For what is Frilek really? And how is the active adult in the children's play? These are topics that often appear in magazines and newspapers. The purpose of the assignment is to get more knowledge about the subject, and that I and others can work on this when you begin kindergarten as a kindergarten teacher. Being able to see the important free game as something bigger than sitting to draw at a table, but using the pencil as part of the role play in the show hook and how to bring this game out? And what does it take to be an active adult? I think that are important thoughts to bring in as kindergarten staff.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.