Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTronvoll, Bård
dc.contributor.authorMysen, Tore
dc.date.accessioned2018-02-13T11:33:51Z
dc.date.available2018-02-13T11:33:51Z
dc.date.created2017-05-23T13:54:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2017, 20 (4), 50-58.nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2484344
dc.description.abstractDigitalisering av markedsføringskanaler sammen med ny teknologi gjør kunder i stadig større grad i stand til selv å velge ulike leverandører av tjenester og skape en opplevelse som er tilpasset egne ønsker. Kunden blir den aktive part i en interaksjonsprosess med både forskjellige leverandører og andre brukere av samme type tjenester (Vargo & Lusch, 2004; Boysen mfl., 2015). Med utgangspunkt i en undersøkelse gjennomført i forbindelse med musikklytting, hvor ny teknologi og digitalisering preger tilbud av tjenester og kundeatferd, viser resultatene en signifikant sammenheng mellom kundens emosjoner i bruk av strømmetjenester og intensjon om å dele både tjenester og erfaringer med andre kunder. Med andre ord hvordan emosjoner i opplevelsen av musikk påvirker brukerens intensjoner om aktiv kontakt med andre kunder når det gjelder både deling av innhold og vareprat. Resultatene har betydning utover musikkbransjen, både med henblikk på prioriteringer av ressurser i markedsføring, for segmentering, tjenesteutforming og kommunikasjon. Praktiske og teoretiske implikasjoner blir utdypet mot slutten av artikkelen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectmarkedsføringskanalnb_NO
dc.subjectteknologinb_NO
dc.subjectleverandørnb_NO
dc.subjecttjenestenb_NO
dc.subjectstrømmetjenestenb_NO
dc.subjectkundenb_NO
dc.subjectemosjonnb_NO
dc.subjectmarkedsføringnb_NO
dc.subjectsegmenteringnb_NO
dc.subjecttjenesteutformingnb_NO
dc.subjectkommunikasjonnb_NO
dc.titleEmosjoner i kundedrevet samskaping av tjenesternb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber50-58nb_NO
dc.source.volume20nb_NO
dc.source.journalMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelsenb_NO
dc.source.issue4nb_NO
dc.identifier.cristin1471611
cristin.unitcode209,98,60,2
cristin.unitnameInstitutt for Økonomifag
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal