Show simple item record

dc.contributor.authorSyversen, Eva-Marie
dc.date.accessioned2018-04-19T10:48:58Z
dc.date.available2018-04-19T10:48:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSyversen, E-M. (2017). «… som det sidste levendegjørende, besjælende pust over skolens gjerning» – Dannelsestradisjoner i lærerutdanningen på Hamar. I M. Løtveit (Red.), Tidssignaler: Lærerutdanningsfag i utvikling: Utdanning av lærere på Hamar - 150 år (s. 99-121). Vallset: Oplandske Bokforlag.nb_NO
dc.identifier.isbn9788275182515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2495041
dc.description.abstractDenne artikkelen skal dreie seg om dannelsestradisjoner ved lærerutdanningen på Hamar. Artikkelen tar sikte på å kartlegge og rekonstruere karakteristiske trekk ved ulike dannelsestradisjoner som har preget, og selv blitt preget av, virksomheten på Hamar i ulike epoker fra starten i 1867 og fram til nyere tid. Til daglig fornemmes disse dannelsestradisjonene gjerne som noe som «sitter i veggene». Formålet med denne undersøkelsen er å få en større innsikt i og forståelse av de ulike dannelsestradisjonene ved å betrakte dem slik de framtrer under ulike historiske betingelser.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherOplandske Bokforlagnb_NO
dc.title«… som det sidste levendegjørende, besjælende pust over skolens gjerning» – Dannelsestradisjoner i lærerutdanningen på Hamarnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record