Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKvammen, Per Ivar
dc.contributor.authorElvehøy, Inger Lise
dc.date.accessioned2018-04-19T12:06:35Z
dc.date.available2018-04-19T12:06:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationKvammen, P. I. & Elvehøy, I. L. (2017). Naturfaget i lærerutdanningene på Hamar – mellom tradisjon og fornyelse. I M. Løtveit (Red.), Tidssignaler: Lærerutdanningsfag i utvikling: Utdanning av lærere på Hamar - 150 år (s. 167-190). Vallset: Oplandske Bokforlag.nb_NO
dc.identifier.isbn9788275182515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2495097
dc.description.abstractNaturfaget på Hamar har en lang og interessant historie. I dette kapitlet tar vi først for oss utviklingen gjennom 150 år fra et naturfag der biologien sto sterkt, fram til et moderne lærerutdanningsfag med vekt på flerfaglighet, grunnleggende ferdigheter, digitale læringsformer og med tilbud om fagdidaktikk som masterstudium. Deretter løfter vi fram og diskuterer noen tradisjoner som har preget naturfaget på Hamar: skolehagen, ekskursjoner og naturkunnskap. I tillegg tar vi for oss naturfaglærernes faglige- og pedagogiske utviklingsarbeider. Det er med røttene festet i disse tradisjonene at naturfaget er fornyet med sterkere vekt på profesjonalisering og fagdidaktisk undervisning, veiledning og forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherOplandske Bokforlagnb_NO
dc.titleNaturfaget i lærerutdanningene på Hamar – mellom tradisjon og fornyelse.nb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber167-190nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel