dc.contributor.author | Andresen, Ellen | |
dc.date.accessioned | 2018-04-24T08:37:34Z | |
dc.date.available | 2018-04-24T08:37:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2495607 | |
dc.description | Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Dagens samfunn består av et stort mangfold med mennesker med ulike bakgrunner, kulturer og språk. For å fungere i et samfunn er det derfor helt nødvendig at mennesker både respekterer og tolererer hverandre. Som andre grunnleggende ferdigheter må dette læres, og derfor er det viktig at fokuset på respekt og toleranse i skolen blir opprettholdt. For å legge et godt grunnlag for disse verdiene er det viktig å starte arbeidet med respekt og toleranse fra barna er små, og derfor har jeg valgt å belyse dette gjennom problemstillingen:
Hvordan kan en KRLE-lærer på 1.trinn arbeide for å legge et godt grunnlag for elevenes respekt og toleranse?
Jeg redegjør først begrepene respekt og toleranse, før jeg videre ser på hvordan lærerens rolle og undervisning kan legge et godt grunnlag for elevene. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
Today’s society consists of a large community of people with different backgrounds, cultures and languages. It is therefore of great importance that people both respect and tolerate each other. These skills, like other basic skills, needs to be learned, and for this reason it is important to focus on respect and tolerance being maintained in school. To create a sustainable foundation for these values, it is essential to start working on how to show respect and tolerance with and around the children from a young age, and I have chosen to emphasise this through the question:
How can a 1st grade KRLE-teacher work to create a good foundation for the students respect and tolerance?
I will begin by clarifying the terms respect and tolerance, before I move on towards how a teacher’s role and lessons can create a good foundation for the pupils. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | GLU | nb_NO |
dc.subject | respekt | nb_NO |
dc.subject | toleranse | nb_NO |
dc.subject | lærerrollen | nb_NO |
dc.subject | verdier | nb_NO |
dc.subject | undervisning | nb_NO |
dc.title | Respekt og toleranse. | nb_NO |
dc.title.alternative | Respect and tolerance. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 27 | nb_NO |