Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPedersen, Marthe Berger
dc.date.accessioned2018-04-25T11:29:47Z
dc.date.available2018-04-25T11:29:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2495911
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan filosofi som metode i grunnskolen skal kunne bidra til å fremme elevenes kritiske tenkning. Med støtte fra ulike kilder argumenteres det for hvordan kritisk tenkning er fundamentalt for de grunnleggende ferdighetene, og er en nødvendig kompetanse i møte med fremtidens samfunn. Det legges frem erfaringer knyttet til bruk av filosofi som metode, som peker spesielt på positiv utvikling i lesing, skriving og muntlige ferdigheternb_NO
dc.description.abstractEnglish: This bachelor thesis examines how philosophy as a method can help to promote students' critical thinking in secondary school. The thesis advocates with support from various sources, how critical thinking is fundamental to the elementary skills and is a necessary competence when facing the future society. Further, it presents experiences related to the use of philosophy as a method, pointing especially on progress in reading, writing and oral skills.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectkritisk tenkningnb_NO
dc.subjectskolennb_NO
dc.subjectfilosofinb_NO
dc.subjectmetodenb_NO
dc.titleÅ tenke i alle fag - Fundamentet for de grunnleggende ferdighetene.nb_NO
dc.title.alternativeTo Think in all Subjects - The Foundation for the Elementary Skills.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber28nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel