dc.contributor.author | Sunnevåg, Anne-Karin | |
dc.contributor.author | Nordahl, Thomas | |
dc.contributor.author | Nordahl, Sigrid Øyen | |
dc.date.accessioned | 2018-05-03T08:44:31Z | |
dc.date.available | 2018-05-03T08:44:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8380-032-6 | |
dc.identifier.issn | 2535-4140 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2496903 | |
dc.description.abstract | Dette er den første rapporten i FoU-prosjektet «Kultur for læring» i alle barnehager i Hedmark fylke. 4 og 5 åringer har gjennom en elektronisk spørreundersøkelse gitt uttrykk for hvordan de opplever ulike sider ved barnehagen. Videre har pedagogiske ledere, foreldre/foresatte, ansatte og ledere i barnehagen vurdert sentrale sider ved barnehagetilbudet i Hedmark fylke. Rapporten har til hensikt å beskrive noen av de viktigste funnene i kartleggingsundersøkelsene, og gjennom det peke på både sterke og mer utfordrende områder for barnehagene i Hedmark. Dette er en «baseline» rapport som betyr at vi her får informasjon fra ulike informantgrupper om sentrale sider ved barnehagetilbudet før selv forbedringsarbeidet i «Kultur for læring» starter opp. Dette forbedringsarbeidet skal pågå til 2021, og det skal gjennomføres en ny kartleggingsundersøkelse i 2019 og en i 2021. Resultatene vil således være et utgangspunkt for den enkelte barnehage og kommune for å iverksette et samordnet forbedringsarbeid slik at det utvikles en «Kultur for læring» i hele Hedmark. | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Fylkesmannen i Hedmark | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Innlandet | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Oppdragsrapport;2/2018 | |
dc.subject | FoU-arbeid | nb_NO |
dc.subject | barnehager | nb_NO |
dc.subject | kvalitet | nb_NO |
dc.subject | kollektiv kompetanseutvikling | nb_NO |
dc.subject | pedagogisk analyse | nb_NO |
dc.title | Kultur for læring i barnehagen: Resultater fra kartleggingsundersøkelser T1 | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 132 | nb_NO |